"Een tankpas is de veiligste, efficiëntste en simpelste manier voor de automobilist om onderweg te tanken, maar dat wil niet zeggen dat tankpassen niet fraudegevoelig zijn”, zegt Robert Springer, directeur euroShell B.V. “Fraudeurs gaan namelijk steeds professioneler te werk. Het is onze verantwoordelijkheid als verstrekker van tankpassen om het effect van criminele pogingen tot een minimum beperkt te houden. Dat doen wij door hen steeds een stap voor te blijven. Met de invoering van Real Time Detection-technologie bewijst Shell dat zij vastbesloten is om dat te bereiken en haar klanten te beschermen."

De Real Time Detection-technologie kan op basis van specifieke betaalparameters jaarlijks tot 260 miljoen euroShell Card-transacties filteren. Dit gebeurt volgens hetzelfde systeem dat banken gebruiken om fraude met creditcards op te sporen. De "real time" informatie wordt vervolgens door het systeem gebruikt om verdachte handelingen in "near real time", dus vrijwel direct, te signaleren voor het speciale fraudeteam van Shell. Dit team onderzoekt de kwestie direct en bij bevestiging van een veiligheidsrisico, wordt de klant onmiddellijk gewaarschuwd.

Real Time Detection-technologie is een aanvulling op het fraudedetectie- en –preventievoordeel dat Shell nu al aan euroShell klanten biedt, zoals beveiliging op de servicestations die voldoet aan de nieuwste internationale normen. Hierbij horen ook terreinbeheerders en veiligheidsadviseurs met de specifieke opdracht om de constante veiligheid van elk afzonderlijk terrein te garanderen. Daarnaast beschikken veel Shell stations over een gesloten camerasysteem.

euroShell Card-klanten kunnen hun fraudedetectievermogen nog verder vergroten door gebruik te maken van de geavanceerde brandstof- en fleetmanagementoplossingen Shell Card Online en Shell FuelSave Partner. Deze systemen helpen fleetmanagers om potentieel frauduleuze handelingen te identificeren.

Meer in Klanten

Shell FuelSave Diesel

Brandstof die is ontworpen voor een snellere ontsteking en meer volledige verbranding. Dit is efficiënter voor uw motor en werkt brandstofbesparend.