Het sociaal-maatschappelijk programma Shell Cares, dat de BoodschappenPlusBus vier jaar heeft ondersteund, financierde het busje en diende de aanvraag in bij de kleinste stad van Nederland. “Madurodam kijkt hiermee écht vooruit,” aldus Jan Romme. “Over een aantal jaren zal de BoodschappenPlusBus een begrip zijn. Deze bus zie je straks overal in Nederland rijden!”

De witte BoodschappenPlusBussen, 46 stuks momenteel, vervoeren in circa 35 plaatsen oudere mensen naar en van winkelcentra, evenementen en dagjesuit-bestemmingen. Het project stond nog in de kinderschoenen toen Shell Cares aansloot met financiële steun en hulp van Shell-vrijwilligers. Inmiddels is de dienst uitgegroeid tot een adequate mobiele service voor (eenzame) ouderen, die zelf geen vervoer hebben of slecht ter been zijn. Meer dan 85.000 ouderen maken nu jaarlijks gebruik van de BoodschappenPlusBus.

Naast financiële steun dacht Shell mee over de opzet, organisatie en ontwikkeling van de servicedienst voor ouderen. Medewerkers stonden dit project vrijwillig met raad en daad bij. “De steun van Shell heeft ons echt vooruitgeholpen”, aldus de directeur van het Ouderenfonds.