Over een week zal de nieuwe Mercedes-Benz Actros in Euro VI en Euro V-uitvoering onder normale verkeersomstandigheden de strijd aangaan met de in 2008 door Daimler AG en Shell op het racecircuit in het Italiaanse Nardo geteste verbruikswereldkampioen, namelijk de Mercedes-Benz Actros MP3 Euro V.

Drie vrachtauto’s zullen samen circa 10.000 kilometer afleggen tussen Rotterdam en Stettin en weer terug naar Rotterdam, met uitsluitend Shell FuelSave Diesel en de zeer werkzame smeerolie Shell Rimula R6 LMW. Beide producten verbeteren de efficiency van de voertuigen aanzienlijk.

De samenwerking met Daimler AG bij deze verbruikstest benadrukt de jarenlange betrokkenheid van Shell bij de ontwikkeling van efficiënte brandstof voor het goederentransport.
Van 26 juni t/m 2 juli heeft u de mogelijkheid om de recordpoging 2011 live te volgen: www.mercedes-benz.com/fuel-efficiency

Na afloop van de recordpoging zal een persconferentie plaatsvinden in Rotterdam op 4 juli 2011 van 14.00 tot-16.00 uur, waarbij  Dr. Jörg Zürn, Head of Development voor Mercedes-Benz Commercial Vehicles en de heer Colin Abraham, VP Marketing, Lubricants and Commercial Fuels de pers te woord zullen staan.