Shell zal op deze beurs aanwezig zijn en presenteert daar het programma Smarter Mobility. Met Smarter Mobility wil Shell haar klanten helpen om al vandaag aan de slag te gaan met het vraagstuk van mobiliteit en energie. Dat kan op drie manieren, die elkaar bepaald niet uitsluiten: het efficiënter verbranden van brandstoffen, het verbeteren van de prestaties van motoren in voertuigen en het verminderen van emissies.

Voor Shell bestaat Smarter Mobility uit praktische oplossingen: zowel producten als diensten. Een van de bestaande smarter producten is Shell FuelSave Diesel.

Dankzij de geavanceerde technologie van Shell kunt u met Shell FuelSave Diesel tot 3% brandstof besparen. Shell presenteert op de Ecomobiel 2011 ook een goed voorbeeld van een zeer innovatief product : Shell GTL Fuel. Dat is een vloeibare brandstof, gemaakt van aardgas, die direct (zonder aanpassingen!) kan worden gebruikt in alle voertuigen met een dieselmotor.

Omdat deze brandstof met een hoog cetaangetal een schonere verbranding heeft, produceert Shell GTL Fuel minder stikstofoxiden (NOx), zwaveloxiden (SOx) en fijnstofdeeltjes dan conventionele diesel. Roet (en daarmee: fijnstof) heeft met name in verstedelijkte gebieden een zeer negatief effect op de luchtkwaliteit. Shell GTL Fuel kan dus een bijdrage leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit in de grote steden.

Tijdens de Ecomobiel zal Shell elke dag twee uitgebreide presentaties verzorgen. Op de beurs is ook een voertuig te zien, dat deel heeft genomen aan de Shell Ecomarathon en dat rijdt op GTL. De Shell Ecomarathon is een wedstrijd, waarbij Shell de deelnemers uitdaagt voertuigen te bouwen die zo ver mogelijk kunnen rijden op één liter brandstof. Doel is niet om snelheidsrecords te breken, maar om zo zuinig mogelijk te rijden.

Registratie voor Ecomobiel 2011 via www.ecomobiel.nl.
Bezoekers van de Shell stand krijgen op vertoon van hun registratie een attentie.

Meer informatie over:

Tel.: 070 -3778750