De wereld van nu ziet er ook heel anders uit dan twintig jaar geleden. Toen zocht je informatie op in de bibliotheek, ging je naar de platenzaak om daar muziek uit te zoeken of had je geen vederlichte tablet maar een PC van acht kilogram. Hoe zal het over twintig jaar zijn op gebied van buitenlands of binnenlands nieuws, sport, entertainment en innovatie? Speelt Feyenoord nog wel in de Kuip, is de dochter van Jan Smit een gevierd schrijver, bestaat het koningshuis nog, gooien we nog FuelSave in de tank, en zijn de files verleden tijd?

Gedurende de maand september mogen Metro-lezers artikelen publiceren op de digitale Future Daily. De beste en meest gelezen artikelen komen in aanmerking voor publicatie in de papieren versie. Een jury besluit uiteindelijk hoe de krant eruit komt te zien. Dit college, waarin ook Shell-transitiemanager Ewald Breunesse zit, wordt bijgestaan door experts die een reality check doen op de artikelen.

Shell is partner van de Future Daily, omdat het project goed aansluit bij het programma van Energy Future. Hier kijkt Shell naar de energievoorziening van 2030 en verder. In speciale bijeenkomsten en in een online platform wordt in dialoogvorm gesproken met belangstellenden en stakeholders over de energietoekomst en de rol van Shell daarin.