Op zaterdag 8 oktober introduceert Shell het Servicetanken. Hiermee keert de bediende benzinepomp terug in Nederland! Uit eigen onderzoek van Shell is gebleken dat veel automobilisten meer service willen. Daarom start Shell een proef met het nieuwe Servicetanken bij zes tankstations, in Amersfoort en Groningen. Het is immers heel plezierig als iemand anders af en toe voor je tankt! Bij deze ‘Service Zaterdag’ nemen speciaal opgeleide medewerkers de servicebewuste klant het tanken uit handen, en maken - net als vroeger - ook de voorruit schoon. Ze controleren desgewenst ook het oliepeil en de ruitenwisservloeistof. Zonder extra kosten, zonder verplichtingen.

General Manager Retail van Shell in Nederland, Linda van Schaik, geeft in Amersfoort het startsein, door de auto van Adriaan Arends af te tanken. Tennisser Arends valt deze eer ten deel omdat hij als clubkampioen 2011 van de Amersfoortse tennisvereniging ALTA als geen ander weet dat een goede service bijdraagt aan succes…!

Van Schaik over de aanleiding van het nieuwe Servicetanken: ‘Shell onderzoekt regelmatig de tevredenheid van haar klanten. Zo weten we dat zij de kwaliteit van onze brandstoffen zeer hoog aanslaan, veel waardering hebben voor het merk Shell en tevreden zijn over het gemak en de snelheid waarmee ze een Shell-station kunnen vinden. Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat service een punt is waarop Shell zich nog verder kan verbeteren. Shell beantwoordt die wens van haar klanten vandaag met: Servicetanken.’

‘Wij gaan als eerste landelijk opererende benzinemaatschappij deze gratis service aanbieden, te beginnen op de zaterdag. Dat is immers voor veel mensen een drukke dag, maar je wilt tegelijk ook rustig van je weekend kunnen genieten. Daarom wordt wat extra gemak ongetwijfeld op prijs gesteld’, aldus Van Schaik.

De Service Zaterdag wordt verzorgd door de vaste medewerkers van de tankstations. Shell verwacht dat die herkenbaarheid bijdraagt aan het vertrouwen van de automobilist. Van Schaik: ‘De consument is zo’n persoonlijke service tegenwoordig niet meer gewend; we verheugen ons erop de klant hiermee blij te verrassen. In Duitsland en enkele Scandinavische landen is het Servicetanken inmiddels al een groot succes. Met deze proef gaan we uitzoeken hoe dit in ons land bevalt, en hoe we de Service Zaterdag optimaal kunnen inrichten zodat op termijn automobilisten in heel Nederland kunnen Servicetanken!’

Telefoon: 070 – 377 87 50