Voor transportbedrijven bedragen brandstofkosten soms bijna 30% van de operationele kosten en er is een groot gezamenlijk belang om de CO2-uitstoot van voertuigen te beperken. Shell FuelSave Partner is het meest uitgebreide brandstofmanagementsysteem op de markt dat vertankingen en voertuig- en chauffeurgegevens analyseert.

Het levert vervolgens gebruiksvriendelijke en duidelijke rapportages die helpen om het brandstofverbruik van een wagenpark tot 10% te verlagen en de CO2-uitstoot te verminderen. Zo krijgen transporteurs concrete verbeterpunten. Wie heeft bijvoorbeeld een korte of lange remweg, is cruise control gebruikt, wie staat lang stil met een lopende motor en wie trapt te enthousiast op het gaspedaal? Shell FuelSave Partner is merkonafhankelijk en identificeert voor duizenden Shell klanten kansen om daadwerkelijk zuiniger en schoner te rijden.

Aanzienlijke bijdrage aan de brutomarge

Volgens Cornélie Hoftijzer, Shell Commercial Fleet Marketing Nederland, verdient Shell FuelSave Partner zich snel terug. “De marges in de transportbranche zijn klein. Wij zoeken daarom continu naar manieren om onze klanten te helpen brandstofkosten beter te beheersen.

Tot 10% brandstofbesparing betekent voor hen een aanzienlijke bijdrage aan de brutomarge. Een ander groot voordeel is dat Shell FuelSave Partner klanten steunt door hun brandstof gerelateerde CO2-uitstoot nauwkeurig en gemakkelijk in kaart te brengen.”

De voordelen van de euroShell Card

Shell FuelSave Partner is één van de producten die valt onder het servicepakket van de euroShell Card. Via deze kaart krijgen gebruikers toegang tot een uitgestrekt netwerk van Shell stations en diensten, van tolbetalingen tot belastingteruggaven en van een veilig betalingssysteem tot een eenvoudige factuur.

Daarnaast biedt Shell haar euroShell Card klanten Shell Card Online aan. Dit nieuwe programma is geïntroduceerd om het online beheer van brandstofkaarten nog makkelijker te maken. Shell Card Online biedt namelijk alle euroShell Card klanten een breed scala aan functionaliteiten om de bedrijfsvoering probleemloos en effectief te regelen, 24/7.

Besparen met Shell FuelSave Diesel brandstof

Shell heeft meer dan 100 jaar ervaring in de ontwikkeling van innovatieve en nieuwe brandstoffen. Om klanten te helpen de kosten voor hun wagenpark te verlagen, is Shell FuelSave Diesel brandstof ontwikkeld. Deze verbeterde diesel bevat geavanceerde reinigingsmiddelen die ervoor zorgen dat de brandstof efficiënter verbrandt. Doordat de brandstofinjectoren worden vrijgehouden van afzettingen, kan dit een brandstofbesparing tot 3% opleveren.

Shell Experience op BedrijfsautoRAI 2012

Shell, sponsor van het bedrijfsauto-evenement van het jaar, geeft de bezoekers van de BedrijfsautoRAI 2012 (van 17 t/m 21 april) bij stand 01.260 de mogelijkheid hun rijgedrag te testen in een trucksimulator. De resultaten van de testrit geven inzicht in hoe een efficiëntere en zuinigere rijstijl gerealiseerd kan worden.

Telefoon: 070–377 87 50