Tijdens de Shell FuelSave Challenge ‘Tour de Holland’ hebben John en Helen Taylor vandaag een nieuw record gevestigd in Nederland. In drie dagen tijd legden zij een afstand af van 1020 kilometer op veel minder dan één tank Shell FuelSave Euro 95. Zij realiseerden in hun Volkswagen Golf 1.4 TSI een verbruik van 25.5 kilometer op 1 liter. Hiermee bewijzen de Taylors dat automobilisten door het volgen van een aantal simpele zuinig rijden tips in combinatie met het gebruik van de juiste brandstof, eenvoudig geld kunnen besparen.

De Shell FuelSave Challenge ‘Tour de Holland’ is de succesvolle recordpoging van zuinig rijden experts John en Helen Taylor. Met 65 liter Shell FuelSave Euro 95 in de tank van de Volkswagen Golf 1.4 TSI zijn de Taylors vrijdag 11 mei in Amsterdam van start gegaan. In drie dagen tijd hebben ze 10 provincies bezocht en verschillende stops gemaakt om automobilisten te voorzien van zuinig rijden tips.

Na 1020 kilometer op de teller en maar 40 liter brandstof verbruikt te hebben, kwamen de Taylors vanmiddag in Rotterdam over de streep. Bij Shell station Maasboulevard werd door Intertek* de sealing verbroken en de inhoud van de tank gemeten.

“Met een gemiddeld verbruik van 1 op 25.5 scoren de Taylors ruim boven de fabrieksnorm van 1 op 16.1. Een prestatie die de Volkswagen importeur vooraf dapper en ambitieus noemde”, aldus Alfonso Dozzi, Fuels Marketing Manager Benelux en Frankrijk van Shell Nederland Verkoopmaatschappij B.V. “Hiermee hebben de Shell ambassadeurs bewezen dat door het volgen van een aantal simpele zuinig rijden tips in combinatie met het gebruik van Shell FuelSave, de zuinige Euro 95 die niet meer kost, automobilisten eenvoudig geld kunnen besparen.”

Tour de Holland

John en Helen Taylor zijn van Amsterdam via het vissersdorpje Hoorn over de Afsluitdijk naar Groningen gereden om het Shell Eco-marathon team De LeekBurners in Leek zuinig rijden tips te geven. Na een tussenstop bij de hunebedden werd de eerste dag afgesloten in Giethoorn. Zaterdag brachten zij een bezoek aan Shell station De Schaars, waar ze tijdens Service Zaterdag automobilisten informeerden over brandstofbesparing.

Daarna vervolgden zij hun weg naar Brunssum om het Eco-marathon team Euregiorunners aan te moedigen om daarna richting de kust te rijden en in het pittoreske dorpje Oosterhout te overnachten. De laatste dag reden zij via de Deltawerken weer richting het Noorden om te finishen in Rotterdam, waar woensdag 16 mei de Shell Eco-marathon van start gaat en de toekomst van energie en mobiliteit tot leven komt.

Test nu zelf hoe zuinig jij rijdt

Om de mantra van zuinig rijden over te brengen biedt Shell de automobilist de mogelijkheid om thuis de basisprincipes van brandstofefficiëntie beter te begrijpen door middel van een serie interactieve online rijspellen. Het doel is om een miljoen automobilisten over de hele wereld te helpen zuiniger te rijden. Ga naar www.shell.nl/fuelsave, speel het eerste Target One Million spel en ontdek hoe zuinig jij rijdt!

Gratis naar Shell Eco-marathon en Het Lab

Tijdens de tour bezochten de Taylors in Leek en Brunssum twee teams die zich klaarmaken voor de Shell Eco-marathon. De Shell Eco-marathon is één van ‘s werelds meest innovatieve en uitdagende studentenwedstrijden op het gebied van innovatie, techniek en duurzaamheid. 3000 studenten en scholieren uit heel Europa (waaronder 17 Nederlandse teams uit alle windstreken van Nederland) worden uitgedaagd om op één liter brandstof zo zuinig mogelijk te rijden in een zelfgebouwde auto.

Na 28 jaar is het de eerste keer dat deze zuinigheidswedstrijd in Europa op de openbare weg plaatsvindt en daarmee is de competitie voor het eerst toegankelijk voor het grote publiek. Naast de Shell Eco-marathon is de Ahoy tussen 16 en 19 mei het toneel van Het Lab, een spectaculair interactief festival voor jong en oud. Iedereen is welkom. Aanmelden kan via www.het-lab.com. Toegang is gratis.

Telefoon: 070–377 87 50