Programma

In dertien afleveringen schuiven prominente gasten – beleidsmakers, captains of industry en gerenommeerde wetenschappers – aan bij Joris Putman om te praten over de energietoekomst van Nederland en de ontwikkelingen in de energiesector. Voor de opnamen in de studio vullen de gasten ook het online energietransitiemodel in. Hiermee schetsen ze hun scenario van de energietoekomst in 2030. De gevolgen van al hun gewenste maatregelen zijn daardoor tot in detail inzichtelijk gemaakt. Uitgangspunten daarbij zijn de centrale thema’s CO2-uitstoot, duurzame energie en kosten.

Partners

In samenwerking met Tuvalu Media is mediabedrijf Green Dream Productions producent van WattNu?. Dit jonge productiebedrijf, opgericht door Joris Putman, heeft als missie programma’s te produceren die bijdragen aan een betere wereld.

Milieu Centraal, Liander, Shell, GasTerra en Natuur & Milieu hebben zijn in 2012 een partnerschap aangegaan met WattNu? Professionals (veelal) werkzaam in de energiesector bij deze bedrijven zijn te gast geweest in het programma. Zo gingen in aflevering 11 Manager Energietransitie Shell Ewald Breunesse en Directeur Enviu Stef Dongen in gesprek over hun visie op de toekomst van de Nederlandse energiesector in 2030.

Herhalingen

RTL heeft besloten alle afleveringen te herhalen, inclusief de compilaties op RTL Z. De herhalingen starten zondag 8 juli aanstaande (tijdstip is nog onbekend). RTL Z herhaalt dagelijks op verschillende tijden korte samenvattingen.

Kijk voor meer informatie over WattNu? en voor alle uitzendingen op www.wattnu.nl - opent in een nieuw venster