Shell will not pursue U.S. Gulf Coast GTL Project

5-dec-2013

Royal Dutch Shell plc (“Shell”) today announces that the company will not move forward with the proposed 140,000 barrels per day Gulf Coast gas-to-liquids (GTL) project in Louisiana and will suspend any further work on the project.

Shell haalt lood uit brandstof voor lichte vliegtuigen

3-dec-2013

Shell is de eerste grote oliemaatschappij die een loodvrije vervanger voor vliegtuigbenzine (Avgas 100 en 100LL) heeft ontwikkeld. Het product gaat nu een streng wettelijk keuringsproces in. Avgas wordt gebruikt in lichte vliegtuigen en helikopters en is een van de laatste standaard transportbrandstoffen waar nog lood in zit. De nieuwe loodvrije formulering van Shell komt na tien jaar diepgaande R&D, die de afgelopen twee maanden werd gevolgd door geslaagde eerste proeven bij twee fabrikanten (OEM’s).

Shell onderschrijft belang van brede brandstoffenmix

29-nov-2013

Dick Benschop, President-Directeur Shell Nederland, gelooft in een groeiende markt voor verschillende brandstofoplossingen. Dat zei hij bij de opening van het multifunctionele servicestation Green Planet in het Drentse Pesse. Dit station biedt naast traditionele brandstoffen ook alternatieve brandstoffen aan, zoals groengas, elektriciteit en Gas to liquids (GTL).

Shell wordt partner van CAP100

15-nov-2013

Shell Nederland is als partner toegetreden tot CAP100 – een project van de Lucille Werner Foundation. De Lucille Werner Foundation maakt zich sterk voor een toegankelijkere arbeidsmarkt voor mensen met een lichamelijke handicap.

Shell Pernis: 10 miljoen veilig uren

8-nov-2013

Op vrijdag 8 november 2013 heeft Shell Pernis een mooie mijlpaal bereikt: alle medewerkers – Shell en aannemers – hebben bij elkaar 10 miljoen uren veilig gewerkt. Dat betekent dat bij Shell Pernis al meer dan een jaar - sinds augustus 2012 – zich geen grote persoonlijke ongevallen hebben voorgedaan; gebeurtenissen als gevolg waarvan mensen werktijd hebben moeten verzuimen.

Reactie Shell op Tegenlicht-uitzending over Shell Iran

21-okt-2013

De VPRO zond maandagavond 21 oktober een aflevering van het programma Tegenlicht uit getiteld ‘Big Data: the Shell search’. Shell heeft directe contacten gehad met de programmamakers en de volgende reactie gegeven welke ook is gereflecteerd in de uitzending.

Shell Nr. 2 Beste Werkgever voor werkende ouders in Nederland

8-okt-2013

Tijdens het jaarlijkse Lof congres, getiteld Van Moeders met Macht naar Vrouwen met Kracht, werd Shell gisteren uitgeroepen tot #2 Beste Werkgever voor werkende ouders 2013, achter Het Kadaster en voor Accenture. Shell ontving de zgn. Loftrompet uit handen van Harry van de Kraats, algemeen directeur van werkgeversvereniging AWVN en Jolanda Holwerda, Directeur Lof Media.

Shell bedankt leraren op Dag van de Leraar

7-okt-2013

In het kader van de Dag van de Leraar bezocht Dick Benschop, president-directeur Shell Nederland vandaag het Aloysius College in Den Haag. Tijdens een ontbijt met leraren van betavakken sprak hij over de belangrijke rol van de leraar bij het aanwakkeren  van interesse en passie voor techniek bij leerlingen.

Shell: Nederland loopt voorop met Nationaal Energieakkoord

3-okt-2013

Tijdens een symposium georganiseerd door de Koninklijke Vereniging Gas Industrie Nederland, vandaag in Groningen, onderstreepte Shell CEO Peter Voser dat ondanks de investeringen in een duurzaam energiesysteem, het Europa maar moeizaam lukt om CO2-emissies te verminderen.

Shell helpt Rotterdamse basisscholieren groente en fruit te verbouwen op de schoolmuur

27-sep-2013

Een groep young professionals werkzaam bij Shell en andere organisaties bouwt samen met kinderen van twee Rotterdamse basisscholen ‘eetbare muren’ om leerlingen bewust te maken van de rol die zij kunnen spelen in een lokale en duurzame voedselketen.  De young professionals  leren  leerlingen het verband te zien tussen voedselproductie en energie- en waterverbruik.

Shell steunt Global Alliance for Clean Cookstoves met nog eens $ 6 miljoen

26-sep-2013

Shell heeft vandaag nog eens $ 6 miljoen toegezegd aan de Global Alliance for Clean Cookstoves, een initiatief om levens te redden en het milieu te beschermen door gebruik van verbeterde fornuizen en brandstoffen. Eerder, in 2010, werd ook al een bedrag van $ 6 miljoen gedoneerd en stelde Shell een medewerker beschikbaar aan de Alliance. Shell’s bijdrage aan de Alliance is de grootste uit de private sector.

Shell introduceert landelijk truckwashnetwerk

17-sep-2013

Shell is een samenwerking aangegaan met Alles voor je Truck BV en introduceert Shell Truckwash, een uniek landelijk truckwashnetwerk. Via het nieuwe truckwashnetwerk kunnen transporteurs en andere bedrijven tegen aantrekkelijke vaste tarieven hun vrachtwagens, bussen en bestelauto’s laten wassen. Shell klanten kunnen bij ruim 85 truckwashlocaties in Nederland hun voertuigen laten reinigen en met de euroShell Card afrekenen.

Gratis fietscheck op Shell-tankstations

15-aug-2013

Het nieuwe schooljaar staat voor de deur, dit betekent dat er weer veel scholieren op de fiets stappen en deelnemen aan het drukke verkeer. Een goed onderhouden fiets is essentieel om veilig aan het verkeer te kunnen deelnemen, maar is vaak een vergeten element. Daarom organiseert Shell samen met Veilig Verkeer Nederland een Fietscheck-actie. Scholieren en hun ouders zijn van harte welkom om op 17 augustus en 31 augustus tussen 10.00 en 16.00 uur naar één van de geselecteerde Shell-tankstation te komen en gratis hun fiets te laten checken.

Shell en Kia bundelen krachten om universele garagehouders een bijzondere autoservice te bieden

7-aug-2013

Shell is een exclusief samenwerkingsverband met Kia en Oliecentrale Nederland* aangegaan om onafhankelijke garagehouders een bijzondere autoservice aan te bieden. Onafhankelijke garagehouders die via Oliecentrale Nederland Shell Helix motorolie afnemen, kunnen vanaf nu tegen een aantrekkelijk tarief het nieuwste model Kia Picanto leasen. Deze kunnen zij als leenauto aanbieden als klanten hun auto voor reparatie achterlaten. De samenwerking werd onlangs feestelijk bekendgemaakt door Shell, Kia en Oliecentrale Nederland tijdens de overhandiging van de eerste autosleutel aan garage Woortman te Enschede.

Het Mobiele Verkeersplein van Shell en Veilig Verkeer Nederland staat deze week in Rijswijk

9-jul-2013

Rijswijk – Eerder vandaag openden Dick Jense, loco-burgemeester en wethouder Verkeer en Vervoer in Rijswijk, en HP Calis, locatiemanager van Shell in Rijswijk, samen met de leerlingen van groep 4 van de Petrusschool, het Mobiele Verkeersplein van Shell en Veilig Verkeer Nederland (VVN). Op het verkeersplein worden realistische verkeerssituaties nagebootst door het gebruik van verkeersborden, zebrapaden en verkeerslichten, en is bedoeld voor basisschoolleerlingen uit groepen 4,5 en 6.

Openlucht fototentoonstelling Mauritshuis en Shell

25-jun-2013

Met het onthullen van een levensgrote loep is vanmiddag de openlucht fototentoonstelling Innovatie uit de doeken geopend. Twintig uitvergrote foto’s staan vanaf vandaag tot en met 13 september langs de Hofvijver en geven passanten een kijkje achter de schermen van de samenwerking tussen het Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis en Royal Dutch Shell.

Shell gaat wachtrij terugdringen met MyOrder

24-jun-2013

Vanaf vandaag kunnen automobilisten in heel Nederland via hun smartphone verse broodjes en koffie bij Shell deli2go bestellen en betalen. Shell en MyOrder maken hiermee een einde aan een van de grootste ergernissen van Nederlanders, wachten in de rij (93%) en wachten om te betalen (41%).

Shell helpt allochtone talenten met oriëntatie op arbeidsmarkt

13-jun-2013

Shell helpt talentvolle allochtone studenten zich beter te oriënteren op de arbeidsmarkt. Dit doet het bedrijf samen met KPN, Nederlandse Spoorwegen (NS), ABN AMRO en KPMG in het kader van het ECHO Mentoring Project. Tijdens een bijeenkomst op het hoofdkantoor van Shell in Den Haag wordt vandaag de 2013-editie van het project afgerond.

Aftrap Global Walking Challenge 2013

3-jun-2013

Shell meest actieve organisatie ter wereld: In het Shell Hoofdkantoor in Den Haag viel donderdag 23 mei het startschot voor de Shell Global Walking Challenge 2013. Tegelijkertijd ging het evenement van start op alle andere Shell-locaties.

Shell favoriete werkgever in Nederland

31-mei-2013

Gisteravond ontving Shell  de InCompany 500 Award 2013 voor Meest Aantrekkelijke Bedrijf van Nederland. Deze award volgt op de 2013 Intermediair Award voor Beste Werkgever in Industrie die Shell eerder deze week ontving.  Vorig maand werd Shell op basis van gegevens van het Arbeidsmarkt Gedrags Onderzoek (AGO) van onderzoeksbureau Intelligence Group uitgeroepen tot Meest Favoriete Werkgever van 2012.

Matt Dawson gekroond tot 'Shell FuelSave celebrity driver of the year'

18-mei-2013

Shell Eco-marathon Europe, Rotterdam – Gisteren kroonde Shell oud-rugbyspeler Matt Dawson uit Engeland tot ‘Shell FuelSave Celebrity Driver of the Year’ nadat hij een afstand met een gemiddeld verbruik van 94.86 kilometer op slechts 1 liter brandstof had laten noteren en daarmee de grens van brandstofefficiëntie bereikte.

29e editie van Shell Eco-marathon van start in Rotterdam

17-mei-2013

Vandaag is in Rotterdam de 29e editie van Shell Eco-marathon Europa van start gegaan. Op het speciaal aangelegde stratencircuit rondom Ahoy, Rottterdam, proberen meer dan 3000 studenten vanuit heel Europa met hun eigengebouwde

voertuig zo ver mogelijk te rijden op zo min mogelijk brandstof. Dick Benschop, President-directeur Shell Nederland, gaf tijdens een feestelijke openingsceremonie het startsein. Met maar liefst 17 teams van 15 onderwijsinstellingen is Nederland één

van de best vertegenwoordigde landen tijdens de Europese competitie.

Shell brengt leiders samen om druk op de energie-, water- en voedselsystemen aan te pakken

15-mei-2013

Meer dan 500 vertegenwoordigers van internationale bedrijven, overheden, NGO’s en kennisinstellingen kwamen vandaag in Ahoy Rotterdam bijeen voor het Powering Progress Together Forum. Dit forum met het thema ‘In search of resilience’ werd georganiseerd door Shell en de gemeente Rotterdam. Centraal stond het vraagstuk van de grote wederzijdse afhankelijkheid van de wereldwijde energie-, water- en voedselsystemen en het belang om de weerbaarheid van samenlevingen te vergroten.

Henk Timmer winnaar zuinig rijden challenge

8-mei-2013

Tijdens de Shell FuelSave Driving Challenge heeft Henk zijn vrouw Marianne Timmer verslagen. In de strijd wie het zuinigst rijdt, legden zij de afgelopen twee dagen een afstand af van bijna 450 kilometer op zo min mogelijk Shell FuelSave Euro 95 brandstof. Henk reed in de Volkswagen Golf 1.2 TSI Blue Motion gemiddeld 23,6 km op 1 liter en versloeg daarmee Marianne die 1 op 22,9 reed. De Timmers bewijzen hiermee dat automobilisten, door het volgen van een aantal simpele zuinig rijden tips in combinatie met het gebruik van de juiste brandstof, eenvoudig geld kunnen besparen.

Shell feliciteert nieuw Koningspaar

26-apr-2013

Op dinsdag 30 april vindt de inhuldiging plaats van Willem-Alexander als nieuwe Koning der Nederlanden. Shell laat dit niet zomaar voorbij gaan. We steunen het Koningsontbijt en plaatsen op 30 april een advertentie in de Telegraaf, met de boodschap: ‘geel en rood is al jaren oranje’.

Nieuwe Shell-stations voor Madurodam en Miniworld

25-apr-2013

Madurodam, Nederland in miniformaat, is een van de oudste en bekendste attractieparken van ons land. Dit jaar staat er een gloednieuw Shell-station. Een andere miniatuurattractie, het Rotterdamse Miniworld, kreeg zelfs drie nieuwe Shell-stations.

Shell zet in op open innovatie

23-apr-2013

Tijdens een bijeenkomst vandaag op het Shell Technology Centre Amsterdam (STCA) onderstreepte Thijs Jurgens, Shell Vice-President Innovatie, het belang van open innovatie voor Shell.

Basisscholieren onthullen levensgrote LEGO Ferrari als start van unieke Shell promotie

8-apr-2013

Vandaag onthulden vijftig leerlingen van basisschool De Waalse School uit Rotterdam een levensgrote LEGO® Ferrari bij RAI Amsterdam. Dit ter gelegenheid van het feit dat Shell, LEGO Groep en Ferrari samen een collectie van zes unieke LEGO Ferrari’s op de markt brengen. Nederland is één van de eerste landen ter wereld waar de verzamelserie verschijnt. Vanaf aanstaande woensdag, 10 april zijn de bijzondere LEGO modellen, met het allerkleinste opwindmotortje dat de LEGO Groep ooit heeft gemaakt, bij elk bemand Shell tankstation in Nederland te verkrijgen.

Shell tekent convenant met ministerie van Defensie voor plaatsing defensiepersoneel

27-mrt-2013

Shell heeft vandaag een convenant ondertekend met het ministerie van Defensie. De samenwerking heeft tot doel om defensiemedewerkers die als gevolg van de reorganisatie van de Nederlandse krijgsmacht ‘overtollig’ worden verklaard, de mogelijkheid te bieden bij Shell aan de slag te gaan. De focus zal liggen op logistieke functies, Contracts & Procurement functies, operators en onderhoudspersoneel.

Reactie Shell op Zembla-uitzending over Isla-raffinaderij Curaçao

21-mrt-2013

Het televisieprogramma Zembla besteedde donderdag 21 maart aandacht aan de voormalige Shell-raffinaderij op Curaçao. Deze raffinaderij is momenteel het onderwerp van klachten over milieuoverlast. Shell betreurt de huidige klachten over de raffinaderij, maar stelt dat alle verantwoordelijkheden voor de situatie na de verkoop voor rekening zijn van de koper. In 1985 verkocht Shell de goedwerkende en normaal onderhouden raffinaderij aan de overheid van Curaçao.

Benschop roept op tot samenwerking om krapte op arbeidsmarkt weg te werken

14-mrt-2013

Overheid, onderwijs en het bedrijfsleven moeten samen ervoor zorgen dat de krapte van 31.000 bèta’s en technici op de arbeidsmarkt wordt weggewerkt. Dat bepleitte Dick Benschop, president-directeur van Shell Nederland vandaag in Nieuwegein op het jaarcongres van de VO-raad – de sectororganisatie van het voortgezet onderwijs.

Shell Bachelor Master Prijs 2012

14-mrt-2013

Gisteren vond voor de achtste keer de finale van de Shell Bachelor Master Prijs plaats. Met dit jaarlijkse initiatief worden studenten van de drie technische universiteiten TU Delft, UTwente en TU Eindhoven uitgedaagd om na te denken over technologische oplossingen met een duurzaam karakter. Zes finalisten streden dit jaar mee voor de felbegeerde prijzen. De prijs van €5.000 voor de beste masterscriptie is gewonnen door Hans van Franeker, TU Eindhoven. Tim Hilbers, UTwente, won de prijs voor de beste bachelorscriptie en ging met €2.500 naar huis. Dit jaar werd voor het eerst een publieksprijs uitgereikt ter waarde van €1.000. Maurice Quant, TU Delft, heeft met 439 stemmen de afgelopen maand de meeste stemmen van het publiek gekregen via een online stempagina.

Shell blijft bijdragen aan ontwikkeling Nigeria

11-mrt-2013

De Society for International Development (De Nederlandse afdeling van de Vereniging voor Internationale Ontwikkeling, SID NL) organiseert in 2012-2013 een lezingenserie over ‘The private sector in development: towards a sustainable future’ (‘De private sector in ontwikkeling: naar een duurzame toekomst’).

Shell: pauze in boorprogramma Alaska

28-feb-2013

Shell heeft 27 februari 2013 bekendgemaakt een pauze in te lassen voor haar exploratieboringen voor 2013 in Alaska’s Beaufort- en de Tsjoektsjenzee, zodat zij hervatting van deze activiteiten in een later stadium kan plannen en haar apparatuur daarvoor kan klaarmaken.

Nieuwe Shell-scenario’s verscherpen aandacht voor de toekomst van energie in de maatschappij

28-feb-2013

Shell heeft vandaag nieuwe scenario’s bekendgemaakt waarin twee mogelijke richtingen worden beschreven voor de ontwikkelingen in de 21e eeuw, met aanzienlijk verschillende gevolgen voor de gemeenschap en het wereldwijde energiesysteem. In het ene scenario wordt de schonere verbranding van aardgas tegen 2030 wereldwijd de belangrijkste energiebron en is op korte termijn actie nodig om de uitstoot van koolstofdioxide te beperken. In het andere scenario is zonne-energie de belangrijkste bron tegen 2070, maar is er minder snel actie vereist om de bedreiging van klimaatverandering te neutraliseren.

Rechtbank beslist in de Nigeriaanse zaken tegen Shell

30-jan-2013

De rechtbank in Den Haag heeft vanochtend uitspraak gedaan met betrekking tot vier olielekkages in Nigeria in de periode 2004-2007. De rechter kwam tot de slotsom dat de lekkages het gevolg waren van sabotage. Voorts oordeelde de rechtbank dat Royal Dutch Shell plc niet aansprakelijk is en wees alle vorderingen van Milieudefensie af.

Shell verrast Nederland op Blue Monday

22-jan-2013

Vanochtend zijn ruim 15.000 Nederlanders lekker wakker geworden bij Shell. Op deze Blue Monday werden zij op de snelwegstations verrast met een gratis vers Deli2go ontbijt, krant en bezoek aan de schone 2theloo toiletten. Hiermee wil Shell op de meest deprimerende dag van het jaar Nederland een goede start van de dag bieden.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.