In 2012 legden wereldwijd zevenduizend Shell-medewerkers in zestien weken tijd een afstand af van 5,6 miljoen kilometer. Reden voor de organisatie van de Global Corporate Challenge (GCC) om Shell uit te roepen tot meest actieve organisatie ter wereld.

Op 23 mei stonden bijna twee keer zoveel Shell-medewerkers in 36 landen klaar om deze titel te verdedigen en sponsorgelden in te zamelen voor UNICEF. Gaat het ze lukken? Medio september zal dat duidelijk zijn.

Binnen Shell in Nederland lopen dit jaar maar liefst 95 teams mee met in totaal 665 deelnemers (naar het aantal inschrijvingen). Elk team telt zeven individuele deelnemers. Winnaar is het team dat na zestien weken de meeste stappen heeft gezet.

Elk team is voorzien van bewegingssensoren die alle activiteiten vastleggen en die de deelnemers doorgeven aan de GCC-website. Die website maakt de vorderingen inzichtelijk in de vorm van een virtuele wereldreis.

Hoe actiever een team is, hoe verder de reis gaat en hoe hoger de positie op de ranglijst. Elk team kan zich laten sponsoren. GCC verdubbelt elke ingezamelde euro; UNICEF investeert het opgehaalde bedrag in nieuwe drinkwatervoorzieningen, waardoor kinderen in ontwikkelingslanden niet langer vele kilometers moeten afleggen om drinkwater te halen, maar gewoon naar school kunnen gaan. 

De wedstrijd maakt deel uit van de Global Corporate Challenge, waaraan ook vele andere ondernemingen deelnemen. Zo ontstaat zowel een competitie tussen afzonderlijke Shell-teams als tussen Shell en andere organisaties. Het doel is wereldwijd zoveel mogelijk mensen te laten bewegen.

Meer informatie op de website van de Global Corporate Challenge