Shell start Academy voor stationsmedewerkers

12-okt-2015

Shell opent de Shell Academy, een speciaal opleidingscentrum waar medewerkers van tankstations trainingen kunnen krijgen met als doel een nog betere service te kunnen verlenen op stations. De trainingen zijn ontwikkeld in samenwerking met opleidingsinstituut NCOI en moeten deels als vrijstelling voor een officieel MBO-diploma gebruikt kunnen worden.

Shell en Bibliotheek Rotterdam slaan de handen ineen

1-okt-2015

Shell is de komende drie jaar Maatschappelijk Partner van Bibliotheek Rotterdam voor het project Bibliotheek op School. De hulp van Shell richt zich specifiek op de twee locaties van S.V. GIO, een naschools sport- en onderwijstraject van oud-profvoetballer Giovanni van Bronckhorst dat ook deelneemt aan dit project. Het doel van de Bibliotheek op School is het leesplezier onder Rotterdamse basisschoolleerlingen te bevorderen en taalachterstand te voorkomen.

Shell opent LNG-tankstation voor vrachtwagens in Amsterdam

29-sep-2015

Shell opent vandaag zijn derde Liquefied Natural Gas (LNG) tankstation voor vrachtwagens in Nederland. Het tankstation bevindt zich in het Amsterdamse Westelijk Havengebied waar veel goederen worden overgeladen van schepen op vrachtwagens voor distributie. Eerder dit jaar opende Shell LNG-tankstations in Rotterdam en Waalwijk.

Gas speelt belangrijke economische en milieurol binnen energietransitie

11-sep-2015

Gasinkomsten kunnen worden aangewend voor investeringen in hernieuwbare energiebronnen en een snelle vermindering van de CO2-uitstoot is direct te realiseren door kolen te vervangen door gas. Dat zei President-directeur Dick Benschop van Shell Nederland op het Aardgassymposium van het Clingendael International Energy Programme (CIEP) en de Nederlandse Olie en Gas Exploratie en Productie Associatie (NOGEPA).

Shell-medewerkers tonen hun werk op grootste steigerdoek van Nederland

22-jul-2015

Een fotocollage van meer dan 2000 m² met beelden van medewerkers en hun diverse werk siert vanaf vandaag het monumentale gedeelte van het Shell-hoofdkantoor in Den Haag. Het grootste steigerdoek van Nederland toont de verscheidenheid aan werknemers en hun werkzaamheden bij het energiebedrijf. Het rijksmonument wordt de komende periode gerestaureerd, zodat het voor de toekomst blijft behouden.

Shell breidt R&D-vestiging Amsterdam uit met labruimte

15-jul-2015

Shell Technology Centre Amsterdam (STCA), één van de drie belangrijkste R&D-centra van Shell wereldwijd, breidt uit met de bouw van een nieuwe vleugel voor onderzoek en versterkt hiermee de onderzoeksactiviteiten in Nederland. De extra labruimte biedt plaats aan onderzoek naar de interactie tussen vloeistoffen en gesteente. Naar verwachting wordt de nieuwe vleugel in 2017 opgeleverd.

Shell neemt grootste CT-scanner in gebruik

2-jun-2015

Shell Technology Centre Amsterdam (STCA) neemt de grootste verticale CT-scanner ter wereld in gebruik. Het apparaat maakt het mogelijk om zeer gedetailleerde 3D-opnamen te maken van boorkernen tot 3 meter lang, terwijl vloeistoffen door het gesteente stromen. Het is de enige verticale CT-scanner ter wereld waarin de röntgenstraal rond het voorwerp draait.

Shell Eco-marathon: Nederlandse teams domineren met zuinige waterstofwagens

24-mei-2015

De studententeams van de TU Delft en Hogeschool van Amsterdam hebben de eerste en tweede plaats veroverd in de waterstofklasse van Shell Eco-marathon Europa. De zuinigheidswedstrijd voor studenten en scholieren vierde dit weekend in Rotterdam zijn dertigjarig jubileum en trok bijna 50.000 bezoekers.

Shell Eco-marathon viert 30-jarig jubileum in Rotterdam

22-mei-2015

Het startschot voor Shell Eco-marathon Europa 2015, die in Rotterdam zijn dertigjarig bestaan viert, is vandaag gelost. Duizenden studenten uit dertig verschillende landen nemen het dit weekend opnieuw tegen elkaar op met hun energiezuinige voertuigen met als doel efficiëntierecords van voorgaande jaren opnieuw te verbeteren.

Minister Jet Bussemaker opent Shell forum over belang techniekonderwijs voor Nederlandse arbeidsmarkt en economie

21-mei-2015

Minister Jet Bussemaker (OCW) opent vanochtend in Shell Energy Lab ‘Powering Progress Together: de Techniekfactor’ – een forum dat Shell in samenwerking met partners uit het Techniekpact en de Gemeente Rotterdam organiseert. Centraal staat het vitale belang van techniekonderwijs voor de Nederlandse economie en de noodzaak van een verbeterde aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt.

Shell opent Eco-marathon Experience voor 30-jarig bestaan

1-mei-2015

Shell opent op Station Rotterdam Centraal de Shell Eco-marathon Experience. De ‘winkel’ is een kleine versie van Shell Energy Lab, waar bezoekers een voorproefje krijgen van Shell Eco-marathon en Shell Energy Lab, die van 21 tot en met 24 mei plaatsvindt in Rotterdam. De zuinigheidswedstrijd voor studententeams wordt deze maand voor de vierde en laatste maal in Rotterdam verreden.

Gouden helm voor scholier Markland College

17-apr-2015

Op donderdag 16 april stond het Markland College in Zevenbergen in het teken van techniek. Op deze speciale dag konden scholieren van de school ervaren hoe het is om te werken als procesoperator.

Shell opent tweede LNG-tankstation in Waalwijk

16-apr-2015

Nadat recent al het eerste Europese Shell LNG-station werd geopend in Rotterdam Waalhaven, opent Shell deze week haar tweede tankstation voor LNG (liquefied natural gas). Het station bevindt zich op de Spuiweg 25 op Bedrijvenpark Haven Zes, aan de A59 in Waalwijk.

Shell Bachelor Master Prijs voor waterstofproductie

26-mrt-2015

Zaid Thanawala van Technische Universiteit Delft heeft met een onderzoek naar waterstofproductie met zonlicht de prijs voor de beste masterscriptie en de publieksprijs van de Shell Bachelor Master Prijs 2014 gewonnen. Niek van den Top van Wageningen University and Research Centre werd beloond voor de beste bachelorscriptie met zijn onderzoek naar het gebruik van eendenkroos als veevoer.

Shell opent eerste Europese LNG-tankstation

18-mrt-2015

Shell opent in Rotterdam Waalhaven het eerste LNG-tankstation (Liquefied Natural Gas) voor vrachtwagens in Europa. Het station ligt nabij de A15, die een belangrijke route vormt voor vrachtwagens richting België, Frankrijk en het Duitse Ruhrgebied.

Shell en Gemeente Rijswijk openen Mobiele Verkeersplein voor Basisschool de Akker

4-mrt-2015

Rijswijk – Rene van Hemert, wethouder Verkeer en Vervoer in Rijswijk en HP Calis, locatiemanager van Shell in Rijswijk, openen samen met de leerlingen van groep 6 van basisschool de Akker, het Mobiele Verkeersplein van Shell en Veilig Verkeer Nederland (VVN). Op dit verkeersplein worden groep 4, 5 en 6 vertrouwd gemaakt met verkeerssituaties en regels die gelden in het verkeer. Het plein is een gezamenlijk initiatief om de verkeersveiligheid onder basisschoolleerlingen te vergroten.

NWO, Shell en AMS zetten in op slimme energiesystemen

19-feb-2015

NWO, Shell en Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS) bundelen hun krachten in het URSES-onderzoeksprogramma, dat zich richt op onderzoek en ontwikkeling van slimme en duurzame energiesystemen. Door de betrokkenheid van AMS krijgen de onderzoekers nu de mogelijkheid hun potentiële innovaties te testen in de stedelijke context van de regio Amsterdam.

Waarschuwing voor frauduleuze emails

5-feb-2015

Shell waarschuwt voor frauduleuze tekstberichten en/of emaiberichten, waarin klanten worden geïnformeerd over niet-bestaande loterijen of wedstrijden. Shell is NIET betrokken bij loterijen of mobiele lotingen, noch worden er prijzen of subsidies toegekend via e-mail-/sms-berichten.

Shell Pernis opent state of the art controlekamer

15-jan-2015

Shell Pernis heeft een nieuwe, hypermoderne controlekamer in gebruik genomen. Vanuit deze centrale controlekamer van de afdeling Raffinaderij, Destillatie en Utilities worden processen zoals de destillatie van ruwe olie, opwerking van nafta en ontzwaveling van gasolie aangestuurd.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.