13 jonge innovatieve ondernemers strijden op 13 oktober 2015 om een van de vier finaleplaatsen van de LiveWIRE Award 2015. Met schitterende innovaties presenteren de ondernemers zich aan een jury die besluit welke vier kandidaten doorgaan naar de finale, die zal plaatsvinden op 3 december 2015.

De halve finale vindt plaats bij Shell in Rijswijk. De jury bestaat uit Arjanneke Teeuw van Healthy People, Maurice Benning van Shell, LiveWire Award winnaar 2014 Yousef Yousef van LG Sonic en Fons Schootstra van de Kamer van Koophandel. De ondernemers zullen worden beoordeeld op innovatie, ondernemingszin en groeipotentie.

De vier ondernemers die door mogen naar de finale, dingen mee naar hoofdprijs van €20.000,-.

Maak kennis met (de innovaties van) de kandidaten die meedingen in de Shell LiveWIRE Award 2015.

Kandidaten Shell LiveWIRE Award 2015

Abbey Games: Manuel Kerssemakers - Games van Nederlandse bodem

Onafhankelijke Nederlandse gamestudio ontwikkelt met een klein team succesvolle games.

Gevestigd in: Utrecht

Bookarang: Frederique Schut - Tekstanalyse voor perfecte boekenmatch

Unieke boekanalysetechnologie biedt de boekensector en de lezer een nieuwe manier om door het volledige boekenaanbod te navigeren.

Eatdutchwaffles: Joost Kling - Innovatief en creatief stroopwafelmerk

Een vernieuwend concept om de oer-Hollandse ambachtelijke stroopwafel moderner en op verrassende locaties in de markt te zetten.

Gevestigd in: Noordwijkerhout

EXO-L: Marcel Fleuren - Innovatieve enkelband voor sporters

Revolutionaire enkelband voorkomt enkelblessures zonder de bewegingsvrijheid van de sporter te beperken.

Homey: Stefan Witkamp Spraakbesturing voor je huis

Een intelligente controller waarmee je alle merken en typen draadloze apparatuur in huis met je stem kunt bedienen.

Gevestigd in: Enschede

KonneKt: Job Jansweijer - Samenspel voor geïsoleerde patiëntjes

Een creatief vormenspel dat patiëntjes die in isolatie verpleegd worden via het raam met elkaar laat spelen.

Gevestigd in: Delft

Media Distillery: Geert Vos en Joost de Wit - Realtime zoekmachine voor radio en tv

Realtime 26 rtv-zenders doorzoeken om meteen te weten wat er speelt rondom je merk, bedrijf of een ramp.

My Jewellery: Sharon Hilgers - Sieradenmerk met persoonlijke aanpak

Een creatief Nederlands sieradenmerk dat sociale media heeft vervlochten in haar businessmodel.

Gevestigd in: Den Bosch

ParkBee: Tom Buchmann - Optimalisatie van private parkeerplaatsen

ParkBee biedt automobilisten meer parkeermogelijkheden, en eigenaars extra inkomsten.

Pimm® Solutions: Leonie Schipperus - Cadeaus zonder indirecte kosten

Innovatief multiplatform met cadeaubestelsysteem en administratieve afhandeling in één voorkomt indirecte kosten.

Gevestigd in: Rotterdam

Robot Care Systems: Maja Rudinac - Ouderen zelfstandiger door robots

Robot LEA (Lean Elderly Assistant) helpt ouderen langer zelfstandig thuis te wonen, door hen te ondersteunen met alledaagse handelingen.

Gevestigd in: Den Haag

Skytree: Alexander Gunkel - Luchtreiniging en CO2-levering ineen

Broeikaseffect verminderen door CO2 uit de lucht te halen. Dat is ‘rocket science’. Skytree past ruimtevaart-techniek toe op aardse apparaten.

Gevestigd in: Amsterdam

Voedselmarkt.nl: Jacob Kapitein & Cornelis Vlot - Marktplaats voor overtollige voedselpartijen

Een broertje van Marktplaats waar aanbieders van onverkochte partijen voedsel alsnog een koper vinden voor hun waar.

Gevestigd in: Urk

Lees de hele verhalen van deze 13 ondernemers op

LiveWIRE helpt innovatieve ondernemers met de ontwikkeling van hun bedrijf. Met het bieden van begeleiding en een professioneel netwerk, vergroot LiveWIRE de weerbaarheid en de kans op succes van ondernemers. LiveWIRE richt zich specifiek op innovatieve ondernemers. Innovatie is immers de drijvende kracht achter de Nederlandse economie. LiveWIRE is een internationaal Shell-programma dat in Nederland met partner Kamer van Koophandel wordt uitgevoerd. Jaarlijks worden ruim 800 ondernemers ondersteund. www.livewire.nl

Telefoon: 070 – 377 87 50

E-mail: media-nl@shell.com

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.