Maja Rudinac van Robot Care Systems ontwikkelde een robot om ouderen langer zelfstandig te laten functioneren. Zij nam vandaag de juryprijs van € 20.000 in ontvangst om te investeren in haar onderneming. De publieksprijs ter waarde van € 5.000 is, met 35 procent van de stemmen, gewonnen door Job Jansweijer van KonneKt.

“Mijn drijfveer is om van ‘startup’ te groeien naar een groter bedrijf. Ik ben daarom enorm dankbaar dat ik vandaag de LiveWIRE Award in ontvangst heb mogen nemen. Hopelijk kan ik hierdoor nog meer ouderen een prettiger en zelfstandiger leven bieden”, aldus Maja Rudinac.

Ouderen in verzorgingshuizen die het leven hadden opgegeven. Dat beeld was voor Rudinac zo moeilijk te verkroppen dat ze Robot Care Systems oprichtte. Haar robots helpen ouderen om langer zelfstandig te functioneren en een leuker leven te hebben. Haar bedrijf ontstond vanuit de diepe behoefte om het verschil te maken. Rudinac: “In verzorgingshuizen zag ik hoe ouderen worstelen met alledaagse handelingen.”

De LiveWIRE Award wordt ieder jaar uitgereikt aan een ondernemer onder de 35 jaar die de jury weet te overtuigen van zijn of haar innovatievermogen en ondernemerschapskwaliteit. De finale vond dit jaar geheel in stijl plaats bij B. Amsterdam, een gebouw van de toekomst als het gaat om samenwerking en dynamiek.

“Prachtig om te zien hoe jonge ondernemers met innovaties de markt willen veroveren. LiveWIRE is een voorbeeld van hoe grote bedrijven en startups kunnen samenwerken om innovatie en ondernemerschap te bevorderen”, zegt president-directeur Shell Nederland, Dick Benschop.

Claudia Zuiderwijk, voorzitter Raad van Bestuur Kamer van Koophandel, vult aan: “Vooral bedrijfsinnovatie die leidt tot opschaling is essentieel. Daar gaan we het LiveWIRE programma dan ook nog meer op inrichten de komende jaren. Wij zijn trots dat we deze jonge ambitieuze ondernemers een rijk aanbod aan activiteiten mogen aanbieden in samenwerking met Shell.”

De vier ondernemingen EXO-L, KonneKt, Skytree en Robot Care Systems werden beoordeeld op innovatie, ondernemingszin en groeipotentie. De jury bestond uit Hubert Deitmers, Co-founder and Managing Partner Endeit Capital B.V., Constantijn van Oranje, Special Advisor StartupDelta & Vice-Chair International Circle of Influencers, Huib ter Braak, Excom member Arval & Director Europe and Mediterranean Zone, Chairman-elect CIC Rotterdam en Marius T.H. Meeus, Hoogleraar Strategy, innovation and organizational learning Universiteit van Tilburg. De juryprijs werd uitgereikt door Geert-Jan Bruinsma, Founder Booking.com.

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.