Op maandag 12 oktober, tussen 08.00 en 24.00u, kleurt de facade van het Shell hoofdkantoor in Den Haag in de kleuren van de regenboog. Dit om Shell’s betrokkenheid te tonen bij de Internationale Coming Out Day – een dag die jaarlijks plaatsvindt om aandacht te besteden aan het moment dat een homo, lesbienne of biseksueel openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur uitkomt.

Naast het Shell hoofdkantoor zal ook het technologiecentrum in Amsterdam worden verlicht. Ook hijsen alle Shell kantoren in Nederland de regenboogvlag en worden er intern posters verspreid waarop het Shell-Logo tegen een achtergrond van regenboogkleuren is afgebeeld.

De door Shell ondernomen activiteiten zijn bedacht door Shell’s Lesbienne Gay Bisexual Transgender (LGBT)-netwerk en gesteund door het management. Marloes Michon, Vice-President Human Resources Benelux & Frankrijk: “ We geloven bij Shell in het creëren van een open cultuur. Een werkomgeving die ruimte biedt voor verschillen is van groot belang voor het vernieuwen, ontwikkelen en behouden van de talenten die wij als competitief en innoverend  energiebedrijf hard nodig hebben.”

Ze vervolgt: “Shell streeft naar het creëren van een inclusieve omgeving waar al het personeel zichelf kan zijn , zonder angst voor discriminatie. Wij vragen niet dat iedereen zijn of haar eigen overtuigingen verandert, maar wij vragen dat mensen hun gedrag wijzigen om anderen te respecteren zoals ze zijn.”

Door aandacht te besteden aan de Coming Out Day, hoopt Shell mensen bewust te maken van de  uitdaging waarmee LGBT mensen  geconfronteerd worden als ze voor hun geaardheid uitkomen in hun privé en/of professionele leven.  Ook wordt men bewust gemaakt van de relatie tussen dit issue en productiviteit.

Michon: “Als LGBT personeel niet het gevoel heeft veilig uit te kunnen komen  op het werk, worden ze gedwongen om te verbergen wie ze werkelijk zijn. Dat  levert spanningen op. Onderzoek toont  aan dat LGBT-medewerkers die niet in staat zijn om uit te komen voor hun geaardheid, 20-30% minder productief zijn.”

Telefoon: 070 – 377 87 50

E-mail: media-nl@shell.com

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.