Shell's LNG truck refuelling station in Amsterdam

Wegtransportbedrijven maken in toenemende mate de keuze voor LNG -brandstof in plaats van de gebruikelijke diesel, omdat het concurrerend kan zijn voor vrachtwagens. De brandstof is schoner dan diesel ten aanzien van de uitstoot van fijnstof, zwavel- en stikstofoxides en het kan een reductie opleveren van broeikasgasemissies.

Het nieuwe station heeft een capaciteit van 70 000 liter LNG, en kan op dagbasis zo’n 200 vrachtwagens van vloeibaar aardgas voorzien.

‘De vorderingen, die we in korte tijd hebben gemaakt, met de ontwikkeling van een netwerk van LNG tankstations in Nederland, is fantastisch’, zegt Giorgio Delpiano, General Manager voor Shell’s euroShell business. ‘We zijn er van overtuigd dat LNG een geschikte brandstofoptie is voor wegtransportbedrijven.’

Lauran Wetemans, General Manager Downstream LNG, voegt toe: ‘We verwachten dat LNG een groter deel van de toekomstige transportbrandstofmix gaat vormen. Shell werkt samen met motorfabrikanten, klanten en beleidsmakers aan het versterken van de business case voor het gebruik van LNG als transportbrandstof. Met de groeiende vraag van klanten zijn we van plan om nog meer LNG-stations in Nederland te openen.’

Shell verwacht dat LNG een grotere rol gaat spelen in de toekomstige mix aan transportbrandstoffen, zoals dat ook tot uitdrukking komt in de Brandstofvisie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de EU Clean Power for Transport Directive. Vloeibaar aardgas is onder meer bruikbaar als schone brandstof voor zwaar wegtransport, de scheepvaartsector en goederentransport over het spoor.

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.