Deli2go, het huismerk voor verse etenswaren van Shell, introduceert een meer verantwoord geproduceerd assortiment vleeswaren. Door een vernieuwende manier van samenwerken, waarbij deli2go en boeren de handen ineen hebben geslagen, is er meer aandacht voor dierenwelzijn en kunnen gasten bij alle tankstations met een deli2go-bakkerij vanaf eind december uit kwalitatief hoogwaardige en meer verantwoord geproduceerde vleeswaren kiezen.

De behoefte aan een meer verantwoord vleeswarenassortiment komt voort uit de ambitie om gasten altijd een kwalitatief hoogwaardig aanbod aan te bieden van lekkere en verse producten met zo min mogelijk toevoegingen. De nieuwe aanpak resulteert in een nauwere samenwerking met boeren.

Deze innovatieve aanpak heeft als uitgangspunt dat er alleen nog gewerkt wordt met dieren die onder andere meer leefruimte en beter voedsel krijgen. Daarnaast is de inzet van de samenwerking Shell’s deli2go en boeren om zo efficiënt mogelijk met de producten om te gaan en restproducten tot een minimum te beperken. Het resultaat is een verantwoorder eindproduct voor dezelfde verkoopprijs.

“Het idee van onze benadering is eigenlijk heel simpel. We nemen vleeswaren niet meer af bij leveranciers, maar bepalen in nauw overleg met lokale boeren, verwerkers en distributeurs van vleeswaren welke producten het beste passen in ons vernieuwde assortiment. Op deze manier behouden wij de regie en kunnen we ervoor zorgen dat de producten aan onze voorwaarden voldoen”, zegt Machteld de Haan, General Manager Retail BeNeLux & France.

Samenwerking met boeren

Lekkere producten van dichtbij met een goed verhaal, dat zijn de uitgangspunten bij dit nieuwe concept. Het rundvlees komt van Crole Natuurrund. De runderen, onder meer Galloway en Limousin, grazen rond in Limburg in een natuurlijke omgeving. Het varkensvlees komt van Krull-varkens, die leven in wroetstallen en speciale voeding krijgen. Voor het kippenvlees is gekozen voor Gildehoen kippen. Deze kippen zijn van een langzaam groeiend ras en zij krijgen 100% plantaardig voedsel.

Voor meer info over de herkomst van de vleesproducten zie www.crole.nl (runderen), www.krull.nu (varkens) en www.gildehoen.nl (kippen).

Over deli2go bij Shell

Deli2go is Shell’s wereldwijde private label voor food. In Nederland werd in 2010 de eerste locatie geopend. Sindsien is deli2go continu in ontwikkeling. Zo wordt er ingespeeld op trends en de steeds wisselende vraag met onder meer een gevarieerd assortiment vers belegde broodjes, smoothies en koffies.

Shell Mediacontacten

Telefoon: 070 377 8750

Email: media-nl@shell.com

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.