Het steigerdoek van 2064 m² is geplaatst aan de voorzijde van het oudste deel van het hoofdkantoor van Shell aan de Carel van Bylandtlaan in Den Haag. Het rijksmonumentale pand, dat bijna een eeuw geleden door Shell werd gebouwd, ondergaat een restauratie die noodzakelijk is om de oorspronkelijke staat van het gebouw te herstellen en het als cultureel erfgoed te behouden voor toekomstige generaties.

Tijdens de onderhoudswerkzaamheden worden onder meer het leistenen dak, de façade, het metselwerk, de ramen en kozijnen, en de smeedijzeren gevelankers gerestaureerd.

‘Shell is een bedrijf met een langetermijnvisie en daar past onze inzet voor het behoud van dit prachtige stuk cultureel erfgoed in Den Haag geheel bij’, zegt Dick Benschop, president-directeur Shell Nederland. ‘Het is indrukwekkend om te zien met hoeveel trots en enthousiasme medewerkers de passie voor hun werk willen delen met dit fotoproject. Zij bepalen immers uiteindelijk het succes van het bedrijf.’

De collage toont beelden van een geoloog die de ondergrond in kaart brengt tot een onderhoudsmonteur op de raffinaderij, en van een tankwagenchauffeur die brandstoffen aflevert tot een laboratoriummedewerker die innovaties test. De hoofdrolspelers op het doek zijn allemaal werknemers van Shell. In totaal hebben 170 medewerkers van verschillende disciplines meegewerkt om een zo volledig mogelijk beeld van alle activiteiten te tonen.

Telefoon: 070 – 377 87 50

E-mail: media-nl@shell.com

Meer in Media

Recente persberichten

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.

Wellicht ook interessant

Jaarverslagen en publicaties

Het Jaarverslag van 2014 and Form 20-F, het Duurzaamheidsverslag van 2014 en het Investors'Handbook van 2014 is beschikbaar op onze overkoepelende website om online te lezen of om te downloaden.

Volg ons

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van Shell via RSS, email alerts, op Twitter of via onze apps.