Shell Energy Europe sleept contract binnen voor afname stroom van Nederlands windpark

16-dec-2016

Shell Energy Europe Ltd., een belangrijke speler op het gebied van handel in energie in Europa, gaat de stroom van het offshore Windpark Egmond aan Zee ("OWEZ") afnemen. Shell Energy Europe zal de energie die door het windpark wordt gegenereerd aan zakelijke klanten in Europa leveren en zo in hun zakelijke behoeften op het gebied van hernieuwbare energie voorzien.

Eneco, Mitsubishi/DGE, Shell en Van Oord winnen tender Borssele III & IV

12-dec-2016

Het consortium van Eneco, Diamond Generating Europe (100% Mitsubishi Corporation), Shell en Van Oord hebben de aanbesteding voor de bouw en de exploitatie van de Nederlandse offshore windparken Borssele III & IV gewonnen. Het consortium heeft MHI Vestas gekozen als ‘preferred’ leverancier van de windturbines.

Shell en Feyenoord tekenen voor drie jaar bij

8-nov-2016

Shell, de Feyenoord Foundation en de Giovanni van Bronckhorst Foundation gaan de komende jaren door met het helpen van kinderen met een leerachterstand uit Rotterdam-Zuid. Het energieconcern zal de komende drie jaar een bedrag van €100.000 per jaar doneren.

Shell zet Internationale Coming Out Day op het menu

11-okt-2016

Op dinsdag 11 oktober, besteden alle Shell kantoren wereldwijd aandacht aan de Internationale Coming Out Day – een dag die jaarlijks plaatsvindt om aandacht te besteden aan het moment dat een homo, lesbienne of biseksueel openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur uitkomt.

Shell breidt LNG tankstation netwerk uit

12-jul-2016

Met de toenemende vraag naar energie en de steeds groter wordende druk om transportemissies te verlagen, wordt schoner en efficiënter vervoer dé uitdaging die transportbedrijven bezighoudt.

Grootste Shell-station ter wereld officieel geopend

8-jun-2016

Shell Luxemburg opent vandaag officieel het grootste Shell-tankstation ter wereld na een uitgebreide renovatie. Met nieuwe voorzieningen en een uitgebreid aanbod zal het station de gasten nog beter kunnen bedienen.

Shell lanceert start-up-competitie voor mobiliteit

26-mei-2016

Shell start vandaag Bright Energy Ideas Challenge en daagt daarmee Europese start-ups uit om innovatieve ideeën en oplossingen voor toekomstige mobiliteit te bedenken. Deelnemende start-ups maken kans op 25.000 euro cash en een coverteerbare lening van Shell Technology Ventures van 100.000 euro.

Nieuwe Europese Specificatie Belangrijke Mijlpaal Voor Marktpositie Shell Gtl Fuel

21-apr-2016

De Europese Standaardiseringscommissie (CEN) heeft bekendgemaakt dat de EN15940-norm voor paraffinehoudende dieselbrandstoffen, zoals Shell Gas-To-Liquid (GTL) Fuel, op 15 april 2016 is bekrachtigd. Paraffinehoudende dieselbrandstoffen zijn vloeibare brandstoffen die gesynthetiseerd worden uit bronnen zoals aardgas (Gas-To-Liquid), biomassa (Biomass-to-liquid), kolen (Coal-to-liquid) of de hydrogenering van plantaardige oliën (HVO).

Eerste officiële test voor Nederlandse teams Shell Eco-marathon

21-apr-2016

Tussen de workshops en de experimenten van het nationaal techniekfestival Nederland innoveert is vandaag het officiële startsein voor een van ’s werelds meest uitdagende studentenwedstrijden gegeven. Deze dag markeert het begin van de reis die zestien teams uit Nederland naar Londen zullen maken, waar van 30 juni tot en met 3 juli Shell Eco-marathon Europe plaatsvindt. Vandaag komen de Nederlandse teams voor het eerst samen om hun voertuigen officieel te testen, de concurrentie te aanschouwen en ervaringen te delen.