‘Dit is een belangrijke dag voor Shell’, zegt István Kapitány, Executive Vice President Shell Retail. Ik ben er trots op dat we een tankstation hebben gerealiseerd waar de klant als gast verwelkomd wordt. Ik ben tevreden dat we er in zijn geslaagd met zo veel andere partners samen te werken, die met dezelfde toewijding het beste willen bieden aan hun klanten.’

Speciaal voor het commercieel wegtransport zijn er verschillende innovaties doorgevoerd om het gebruikersgemak en het comfort voor chauffeurs te vergroten:

1. Betere aanrijroute voor vrachtauto’s door verbreding van de rijstroken en duidelijke bewegwijzering.
  2. Gescheiden aanrijroutes voor personenauto’s en vrachtverkeer verbeteren de doorstroming.
  3. Innovatief tanksysteem waarmee de bijtanktijd tot 50% wordt verkort en waarmee met één betaaltransactie meerdere tanks, inclusief AdBlue, eenvoudig kunnen worden bijgevuld
  4. Interactieve schermen bij de brandstofpompen in 13 verschillende talen waarop verkeers- en weerinformatie wordt getoond en relevante promoties worden aangeboden.

Met deze innovaties, waarmee de chauffeur kostbare tijd bespaart, onderstreept Shell haar streven om de tankbeurt zo efficiënt en eenvoudig mogelijk te maken.

Naast een efficiënte tankbeurt biedt Shell Berchem ook uitgebreide mogelijkheden voor een welverdiende rustpauze. In het vernieuwde Truck Point kunnen chauffeurs terecht voor een verse kop koffie en wordt een ruim assortiment aan maaltijden aangeboden. Daarnaast biedt het geheel vernieuwde winkelgedeelte diverse winkels waaronder de Shell Select Shop en een uitgebreid vers aanbod van Deli2Go.

Op de eerste verdieping bevinden zich partners zoals Starbucks, Le Paradis Sucré en McDonalds waar klanten door een nieuw systeem eenvoudig zelf vooraf kunnen bestellen. Doordat er slechts één rij is wordt de wachttijd gemiddeld met 60% verkort. Om de reis weer fris te vervolgen is Shell Berchem voorzien van toiletten en warme douches van 2theLoo.

Het tankstation Berchem ligt aan de E25/A3-snelweg in de richting van Luxemburg. Er zijn verschillende betaalfaciliteiten mogelijk, zoals het gebruik van de euroShell Card. Deze brandstofkaart is geldig in 22.000 Shell-stations en partnersites in 25 Europese landen, waarvan 40 stations in Luxemburg. De euroShell Card kan naast brandstoftransacties ook gebruikt worden voor andere diensten zoals tolheffingen, hulp bij pech onderweg, btw-teruggave, auto- en truckwash, parkeren en aankopen in de Shell-shop. DKV- en UTA-kaarten worden ook geaccepteerd.