De service is gekoppeld aan de Shell Card en werkt in drie stappen. Allereerst geeft Shell klanten inzicht in hun CO2-emissies. Vervolgens wordt gekeken hoe de uitstoot gereduceerd kan worden, bijvoorbeeld door verandering van rijgedrag. Tot slot berekent Shell na elke tankbeurt de CO2-uitstoot en compenseert deze namens de klant via één van de CO2-compensatieprojecten waarbij zij betrokken is. Klanten krijgen hier zogenoemde CO2-credits voor.

“Duurzame oplossingen zijn nodig voor een succesvolle overgang naar een koolstofarmere toekomst”, zegt Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland. “Shell richt zich op verschillende ontwikkelingen om de CO2-voetafdruk die voortkomt uit mobiliteit te verlagen. Door klanten te helpen zo min mogelijk brandstof te verbruiken, door alternatieve energiebronnen aan te bieden en nu ook door klanten in de gelegenheid te stellen om hun CO2-uitstoot te compenseren.”

Als voorbeeld van alternatieve energiebronnen noemt Marjan van Loon, naast vloeibaar gemaakt aardgas (LNG) ter vervanging van reguliere diesel, waterstof en het elektrisch opladen van auto’s. Zo werkt Shell aan een netwerk van snellaadpalen op haar tankstations. Daarnaast nam Shell recent NewMotion over, één van Europa’s grootste aanbieders van elektrische oplaadpunten thuis en op het werk.

CO2-compensatieprojecten

Shell is over de hele wereld betrokken bij CO2-compensatieprojecten. De projecten zijn gecertificeerd door de VCS (Verified Carbon Standard) en CCB (Climate, Community & Biodiversity) Standard. VCS is op dit moment wereldwijd de meest gebruikte standaard voor CO2-compensatieprojecten. Met de CCB Standard wordt gewaarborgd dat projecten naast het aanpakken van klimaatverandering ook lokale gemeenschappen ondersteunen en de biodiversiteit behouden of verbeteren.

Accenture Nederland maakt als eerste klant gebruik van de nieuwe service van Shell. “We streven ernaar om in 2020 onze CO2-uitstoot ten opzichte van 2014 minimaal te halveren”, zegt directeur Manon van Beek. “Daartoe nemen we op gebied van mobiliteit diverse maatregelen ter vermindering, dan wel verduurzaming. Compensatie is vervolgens de nog altijd nodige laatste stap. Vanuit de samenwerkingsrelatie met Shell maken we hier de grootste impact.”

Accenture koos voor het CO2-compensatieproject Kasigau Corridor in Kenia. Dit project is door Wildlife Works ontwikkeld en beschermt 200.000 hectare bedreigd bosgebied. Tot nu toe zijn met het project 300 banen gecreëerd, meer dan 50.000 bomen geplant, nieuwe klaslokalen en studiebeurzen voor lokale studenten gefinancierd en is de toegang tot drinkwater van meer dan 25.000 mensen verbeterd.

Sinds 1 november wordt ook de CO2-uitstoot van Shell’s eigen leasewagenpark gecompenseerd.

Telefoon: 070 377 8750
Email: media-nl@shell.com

Definities en Disclaimer

The companies in which Royal Dutch Shell plc directly and indirectly owns investments are separate legal entities. In this announcement “Shell”, “Shell group” and “Royal Dutch Shell” are sometimes used for convenience where references are made to Royal Dutch Shell plc and its subsidiaries in general. Likewise, the words “we”, “us” and “our” are also used to refer to subsidiaries in general or to those who work for them. These expressions are also used where no useful purpose is served by identifying the particular company or companies. ‘‘Subsidiaries’’, “Shell subsidiaries” and “Shell companies” as used in this announcement refer to companies over which Royal Dutch Shell plc either directly or indirectly has control. Entities and unincorporated arrangements over which Shell has joint control are generally referred to as “joint ventures” and “joint operations” respectively. Entities over which Shell has significant influence but neither control nor joint control are referred to as “associates”. The term “Shell interest” is used for convenience to indicate the direct and/or indirect ownership interest held by Shell in a venture, partnership or company, after exclusion of all third-party interest.

This announcement contains forward-looking statements concerning the financial condition, results of operations and businesses of Royal Dutch Shell. All statements other than statements of historical fact are, or may be deemed to be, forward-looking statements. Forward-looking statements are statements of future expectations that are based on management’s current expectations and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in these statements. Forward-looking statements include, among other things, statements concerning the potential exposure of Royal Dutch Shell to market risks and statements expressing management’s expectations, beliefs, estimates, forecasts, projections and assumptions. These forward-looking statements are identified by their use of terms and phrases such as ‘‘anticipate’’, ‘‘believe’’, ‘‘could’’, ‘‘estimate’’, ‘‘expect’’, ‘‘goals’’, ‘‘intend’’, ‘‘may’’, ‘‘objectives’’, ‘‘outlook’’, ‘‘plan’’, ‘‘probably’’, ‘‘project’’, ‘‘risks’’, “schedule”, ‘‘seek’’, ‘‘should’’, ‘‘target’’, ‘‘will’’ and similar terms and phrases. There are a number of factors that could affect the future operations of Royal Dutch Shell and could cause those results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements included in this announcement, including (without limitation): (a) price fluctuations in crude oil and natural gas; (b) changes in demand for Shell’s products; (c) currency fluctuations; (d) drilling and production results; (e) reserves estimates; (f) loss of market share and industry competition; (g) environmental and physical risks; (h) risks associated with the identification of suitable potential acquisition properties and targets, and successful negotiation and completion of such transactions; (i) the risk of doing business in developing countries and countries subject to international sanctions; (j) legislative, fiscal and regulatory developments including regulatory measures addressing climate change; (k) economic and financial market conditions in various countries and regions; (l) political risks, including the risks of expropriation and renegotiation of the terms of contracts with governmental entities, delays or advancements in the approval of projects and delays in the reimbursement for shared costs; and (m) changes in trading conditions. There can be no assurance that future dividend payments will match or exceed previous dividend payments. All forward-looking statements contained in this announcement are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements contained or referred to in this announcement. Readers should not place undue reliance on forward-looking statements. Additional risk factors that may affect future results are contained in Royal Dutch Shell’s 20-F for the year ended December 31, 2016 (available at www.shell.com/investor and www.sec.gov). These risk factors also expressly qualify all forward looking statements contained in this announcement and should be considered by the reader. Each forward-looking statement speaks only as of the date of this announcement, November 9, 2017. Neither Royal Dutch Shell plc nor any of its subsidiaries undertake any obligation to publicly update or revise any forward-looking statement as a result of new information, future events or other information. In light of these risks, results could differ materially from those stated, implied or inferred from the forward-looking statements contained in this announcement.

We may have used certain terms, such as resources, in this announcement that United States Securities and Exchange Commission (SEC) strictly prohibits us from including in our filings with the SEC. U.S. Investors are urged to consider closely the disclosure in our Form 20-F, File No 1-32575, available on the SEC website www.sec.gov

This announcement contains inside information for Royal Dutch Shell plc.

LEI number of Royal Dutch Shell plc: 21380068P1DRHMJ8KU70

Classification: Additional regulated information required to be disclosed under the laws of a Member State; Inside information