Kleine zwarte vrachtwagen met shell-logo op het

Shell TapUp sluit aan bij de ontwikkeling dat steeds meer producten online worden besteld en thuis worden bezorgd. Gemak staat dan ook centraal: klanten kunnen via de speciale TapUp app een bestelling plaatsen en zelf aangeven wanneer en waar ze hun auto willen laten bijtanken.

‘De behoeften van onze klanten veranderen voortdurend en natuurlijk willen wij hen hierin zo goed mogelijk voorzien: kwaliteit en gemak staan hierbij centraal’, vertelt Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Benelux & France. ‘Met Shell TapUp zetten we nu een volgende stap in deze ontwikkeling en willen we nog beter inspelen op de behoefte van onze klanten.’

Shell TapUp start als een pilot in vier Rotterdamse wijken: Overschie, Hillegersberg Zuid, Park Zestienhoven en Terbregge. Automobilisten in deze wijken kunnen via de speciale app Shell FuelSave Euro 95 en Shell FuelSave Diesel bestellen. Daarnaast levert Shell TapUp brandstof aan medewerkers met kantoor in de Van Nelle fabriek.

Voor de levering is er een compact, elektrisch aangedreven voertuig ontwikkeld, dat voldoende brandstof mee kan nemen voor een tiental auto’s. Het voertuig voldoet aan alle veiligheidsvoorwaarden, medewerkers van Shell TapUp zijn uitgebreid getraind en er zijn specifieke instructies opgesteld die de veiligheid moeten garanderen.

Voor redacties

• Automobilisten in Overschie, Hillegersberg Zuid, Park Zestienhoven, Terbregge en de Van Nelle fabriek kunnen met de Shell TapUp-app Shell FuelSave Euro 95 en Shell FuelSave Diesel bestellen. Via de app geeft de klant de locatie van de auto en de gewenste levertijd aan. Het Shell TapUp-voertuig kom vervolgens naar de auto toe.
  • Het TapUp team vult de auto bij, waarna de klant via de app een melding ontvangt met daarin het totaalbedrag van de levering. Afrekenen verloopt veilig achteraf via automatische incasso of creditcard.
  • De klant hoeft niet bij het voertuig aanwezig te zijn wanneer het Shell TapUp team arriveert, mits zij toegang hebben tot de brandstofstank. Klanten dienen hiervoor hun brandstofklepje open te laten staan alvorens zij hun auto afsluiten.
  • Shell TapUp heeft voor de levering van brandstoffen een compact, elektrisch aangedreven voertuig ontwikkeld, dat voldoende brandstof mee kan nemen voor een tiental auto’s. Het voertuig is uitgebreid getest en voldoet aan alle veiligheidsvoorwaarden.
  • Voor meer informatie zie www.shelltapup.nl

Telefoon: 070 377 8750

Email: media-nl@shell.com