Prestaties

Uitzonderlijke prestaties bij extreme temperaturen
Shell Helix Ultra heeft een langere levensduur bij extreem hoge temperaturen en beschermt de motor zodat deze kan blijven presteren. De eigenschappen van deze olie zijn uitzonderlijk goed bestand tegen aantasting van de olie, tot 32% beter dan de meest recente industriestandaard*.
Dankzij deze superieure prestaties bij lage temperaturen vloeit Shell Helix Ultra met PurePlus-technologie tot drie keer sneller bij -40 °C, waardoor de motor makkelijker start en sneller opwarmt**.
*Vergeleken met API SN-specificatie en gebaseerd op Sequence IIIG-oxidatietest
**Vergeleken met API SN-specificatie en gebaseerd op ASTM D484
Motorreinheid

Onovertroffen bescherming tegen sludge
Shell Helix Ultra met PurePlus-technologie helpt hoogwaardige motoren beschermen tegen schadelijke afzettingen die het vermogen en de prestaties verminderen.
Bewezen werking onderweg: in praktijktests hield Shell Helix Ultra met PurePlus-technologie motoren bijzonder schoon. Het resultaat was dat onze testauto’s hetzelfde brandstofverbruik en dezelfde prestaties behielden als op de dag dat ze uit de fabriek kwamen*.
Geen enkele motorolie reinigt uw motor beter**.
*Gebaseerd op wagenparkproef van 100.000 km
**Gebaseerd op de Sequence VG-sludgetest met 0W-40
Minder vaak bijvullen

Samenstelling met weinig verdamping die tijd en geld bespaart
Tot 50% minder verlies door verdamping in vergelijking met inferieure motoroliën.* Waarom is dat belangrijk? Door de synthetische samenstelling met weinig verdamping hoeft u minder vaak motorolie bij te vullen en bespaart u tijd en geld.
*Gebaseerd op de ASTM D5800 NOACK-vluchtigheidsproef
Lager brandstofverbruik

Voor lager brandstofverbruik
Hoe minder wrijving tussen de onderdelen van de motor, des te gemakkelijker kunnen de onderdelen bewegen en des te minder brandstof wordt gebruikt. Shell Helix Ultra met PurePlus-technologie heeft een lage viscositeit en lage wrijving, waardoor deze formule tot 3% besparing op het brandstofverbruik kan bieden.*
*Gebaseerd op ACEA M111-brandstofverbruiksresultaten vergeleken met de industriële referentieolie