Genomineerde gastheren/-vrouwen

winnaar kwartaal 1

Dennis in coffee shop

Dennis, barista van Shell Hofplein in Rotterdam greep de uitdaging rondom het thema koffie met beide handen aan. Naast het worden van barista gaf hij zich op voor de Shell Barista Cup, waarbij barista’s uitgedaagd werden om met een eigen koffie-special te komen. Geïnspireerd door de veelkleurige Rotterdamse samenleving, waar hij al zijn leven lang verliefd op is, ging Dennis aan de slag met een aantal heel verschillende ingrediënten: zout en zoet, espresso en cappuccino, karamel, slagroom en een blok slaafvrije Tony’s Chocolonely. Daaruit werd op ingenieuze wijze een overheerlijke koffiebeleving samengesteld, door Dennis toepasselijk ‘Multiblend’ genoemd. Daar bleef het niet bij – Dennis staat zelfs op YouTube met zijn vaardigheden! 

winnaar kwartaal 2

ans in gift shop

Het thema in kwartaal 2 was ‘onze natuurlijke CO2-oplossing’. Met de CO2-neutraal rijdencampagne aan de gang, is communicatie van het compensatieprogramma van groot belang. Ans van Osch vond dat ook en organiseerde een open dag op het Shell station Jos van Boxtel. Het idee hierachter was dat de mensen die in de shop kwamen vaak weinig tijd hadden, maar bij de open dag was dat niet het geval. Tijdens deze avond konden de gasten van die avond een kijkje achter de schermen nemen in de werkplaats, de schade-afdeling en de afleveringsruimte. Deze avond bood ons een prachtige gelegenheid om ook het Shell-station te promoten en het gesprek met de gast aan te gaan over CO2-compensatie.

winnaar kwartaal 3

Bram in a frame

In het derde kwartaal was het thema ‘een zomerse stop bij Shell’. Dankzij de vele hittegolven in Nederland werden de Shell stations aangemoedigd iets extra’s te doen voor de gasten. Bram Bergevoet, manager van Starbucks Lange Amerikaweg op het gelijknamige station in Apeldoorn vond dit een topidee. Hij verraste zijn gasten daarom met een heus stadsstrand tijdens de heetste dag van augustus: speelzand voor de kinderen, strandbedjes en zelfs verkoelende voetenbadjes voor de volwassen gasten. De medewerkers waren uitgedost in Hawaii-shirts, zomerhoedjes, bloemenkransen en rieten rokjes. Het was een groot succes, met hele gezinnen die zich voor even op vakantie waanden.

winnaar kwartaal 4

Bjorn posing as joker

Stationsmanager Bjorn ter Horst is gekozen tot winnaar binnen het thema ‘Gasten goed ontvangen in de Wintermaanden’ met de uitwerking van een lumineus plan. Ieder jaar strijkt in Apeldoorn het Wintercircus neer tijdens de kerstvakantie en talloze families bezoeken dan de voorstellingen. Bjorn had het idee om een spaaractie te organiseren, waarbij er met een volle spaarkaart van tien zegels €5 kassakorting kreeg bij het circus. Bjorn heeft afspraken met de organisator gemaakt, het drukwerk uitbesteed, instructies voor medewerkers opgesteld en de materialen over de stations van het cluster in Apeldoorn en Hengelo verspreid. De reacties van de gasten waren dan ook erg positief!