De ontwikkeling van de zelfscankassa’s kwam tot stand in nauwe samenwerking tussen verschillende Shell-teams en externe partner Dover Fueling Solutions. Christel Boevé, Shell Marketing Channel and Insights Manager, geeft leiding aan het innovatieproject. Ze is verheugd over de snelle realisatie: “Al in acht weken konden we een eerste versie testen. Er is prioriteit gegeven aan stations met een deli by Shell. We testen nu bij snelwegstations en verwachten dat ook daar definitieve plaatsing snel mogelijk is.”

Shell heeft voorrang gegeven aan stations met een deli by Shell, omdat zelf scannen en afrekenen vooral bij stations met een bakkerij een uitkomst is. Gasten kunnen zelf beslissen of ze geholpen willen worden aan de kassa, of liever zelf scannen en afrekenen.

Kortere rijen bij de bakkerij

Gastvrouw Lynn werkt bij Shell Boulevard in Zeist en is vanaf het begin betrokken bij het project. Ze maakt als ervaringsdeskundige gastheren en gastvrouwen van andere stations vertrouwd met het systeem. “Ik ervaar dat er bij de bakkerij-kassa steeds minder mensen staan die alleen hun tankbeurt willen afrekenen. Een lange rij is echt een frustratie voor veel gasten, zeker als ze weinig tijd hebben. Voor hen is zelfscannen echt een voordeel. Wij hebben er ook profijt van. We kunnen meer aandacht schenken aan onze gasten, zodat we hen beter en op een meer persoonlijke manier van dienst kunt zijn.”

Meer Shell

Zoek een Shell station

Zoek het dichtstbijzijnde Shell tankstation en plan je route.

deli by Shell

Bij deli by Shell heb je de keuze uit vers belegde broodjes, barista koffie, smoothies, snacks en meer.

Nieuws

Lees ons laatste nieuws, download onze jaarverslagen en zie hoe u contact kunt opnemen met de persvoorlichters van Shell in Nederland.