Shell blijft bijdragen aan ontwikkeling Nigeria

11 mrt 2013

De Society for International Development (De Nederlandse afdeling van de Vereniging voor Internationale Ontwikkeling, SID NL) organiseert in 2012-2013 een lezingenserie over ‘The private sector in development: towards a sustainable future’ (‘De private sector in ontwikkeling: naar een duurzame toekomst’).

Rechtbank beslist in de Nigeriaanse zaken tegen Shell

30 jan 2013

De rechtbank in Den Haag heeft vanochtend uitspraak gedaan met betrekking tot vier olielekkages in Nigeria in de periode 2004-2007. De rechter kwam tot de slotsom dat de lekkages het gevolg waren van sabotage. Voorts oordeelde de rechtbank dat Royal Dutch Shell plc niet aansprakelijk is en wees alle vorderingen van Milieudefensie af.

Reactie Shell op Zembla-uitzending over Isla-raffinaderij Curaçao

21 mrt 2013

Het televisieprogramma Zembla besteedde donderdag 21 maart aandacht aan de voormalige Shell-raffinaderij op Curaçao. Deze raffinaderij is momenteel het onderwerp van klachten over milieuoverlast. Shell betreurt de huidige klachten over de raffinaderij, maar stelt dat alle verantwoordelijkheden voor de situatie na de verkoop voor rekening zijn van de koper. In 1985 verkocht Shell de goedwerkende en normaal onderhouden raffinaderij aan de overheid van Curaçao.