…het planten van 16 bomen
Voor fijnstof (PM 10) is dit het equivalent van het planten van gemiddeld 16 bomen per kilometer aangelegd asfalt per jaar2
Schonere werkwijzen ontwikkelen in de bestratingsbranche.
Shell Bitumen FreshAir
Video script: Shell Bitumen
Image guidance:
The visuals for this video will be bright and clean-looking. They’ll show nature and infrastructure in harmony – roads winding through lush countryside, and bridges across huge expanses of water, below clear blue skies. The mood is uplifting and optimistic.
Part one
Starting: 0 seconds
Delivery: Calm and slow
Visuals: Static at first, then with a ripple of movement (tree leaves, for example).
There’s a change in the air.
You can’t see it, hear it or feel it. But it’s there.
Part two
Starting: 10 seconds
Delivery: Calm, with gradually increasing tempo
Visuals: Tied directly to what we’re describing in the script. Walking the streets at sunrise, great works of infrastructure, etc.
It’s there every time we walk through our cities.
It’s there when we find new ways to bridge the boundaries between us.
It’s there when we create, transport and connect.
Part three
Starting: 20 seconds
Delivery: Calm and assertive, medium tempo
Visuals: Tied directly to what we’re describing in the script. Progress for developing countries, construction of roads and runways in natural settings, etc.
When we build.
When we forge new paths.
When we create new opportunities for those who need them most.
We all need to be aware that we’re affecting the air around us.
We all need to do our part to keep our air as clean as possible – with every road we lay.
Progress continues. But its ingredients are changing.
With research, creativity and commitment, we’re working on paving our way to a cleaner future.
And a positive change is already here.
Part four
Delivery: Calm and assertive, medium tempo
Time: 60 seconds
Visuals: Construction of roads and runways in natural settings, now with specific nods to air quality (clear skies, for example).
We focused our research on air quality, and developed a new kind of bitumen – one that’s kinder to our air. During construction, this new bitumen can help cut air quality emissions by 40% on average.
Lower emissions mean cleaner air for people paving the roads we drive on.
Cleaner air for everyone living and working nearby.
A breath of fresh air for whole communities.
Part five
Time: 75 seconds
Delivery: Medium tempo to start, then quickening.
Visuals: Still based on commerce and transport, but broader and even more aspirational. Final sign-off is Shell Bitumen FreshAir brand and Shell logo with URL, legal disclaimer and sound of Shell.
We’ve spent a century shaping the future of global infrastructure. And we’re determined to keep improving and innovating.
We all have a responsibility to find new ways of being kinder to the air around us. Standing still isn’t an option.
The future we see is more creative, more committed. And cleaner.
That change is already in the air.
And it’s only just beginning.
Als je ooit langs asfalteerwerkzaamheden bent gereden, ken je waarschijnlijk de kenmerkende geur van heet bitumen. Shell Bitumen FreshAir® is speciaal ontwikkeld om de impact van asfalteren op de lokale luchtkwaliteit aan te pakken.
Een wegeninfrastructuur is essentieel voor een moderne maatschappij, maar verstedelijking en de toename in transport- en industriële activiteiten heeft tot een verslechtering van de plaatselijke luchtkwaliteit geleid
Weg die wordt geasfalteerd
Bij de productie van asfaltwegen komen bepaalde gassen en fijnstof vrij. Shell Bitumen FreshAir ® helpt deze met gemiddeld 40% 1 te verminderen en verwijdert bovendien de vrijkomende geur vergeleken met conventioneel bitumen. Shell Bitumen FreshAir is ontwikkeld in ons R&D-centrum in Bangalore, India, en bestaat uit een innovatieve technologie die direct reageert met chemische verbindingen die van invloed zijn op de luchtkwaliteit en geur afgevende moleculen. Deze chemische reactie vindt ter plekke op moleculair niveau plaats en helpt om de uitstoot van bepaalde gassen en fijnstof te verminderen of om het vrijkomen ervan in de lucht te minimaliseren. Hierdoor wordt de impact op de plaatselijke luchtkwaliteit beperkt.
Shell Bitumen is de eerste grote leverancier van bitumen die een oplossing heeft ontwikkeld om de impact van wegverharding op de lokale luchtkwaliteit te verminderen
Voor fijnstof (PM 10) is dit het equivalent van het planten van gemiddeld 16 bomen per kilometer aangelegd asfalt per jaar2
Wat de NO2 -niveaus betreft, zou dit te vergelijken zijn met een gemiddelde afname van 40 auto's per kilometer aangelegd asfalt per jaar2
Shell Bitumen FreshAir is door asfalteerbedrijven en luchtkwaliteitsexperts getest tijdens extern gecontroleerde veldproeven in steden in Frankrijk, Nederland, Singapore, Thailand, China en het Verenigd Koninkrijk. Met zijn kant-en-klare oplossing kan dit gemakkelijk worden gebruikt in bestaande asfaltmeng- en aanlegprocessen.
Shell Bitumen FreshAir uitgelegd | Shell Bitumen
Duration: 2:20 minutes
Description:
Introducing Shell Bitumen FreshAir: What it is, How it works, Benefits
Bitumen FreshAir Transcript
[Background music plays]
Bright, uplifting music.
[Animated sequence]
Cityscape, port, factory zone. Countries around the globe. Cleaner Solutions tag. Cars on the street. Shell laboratory with researchers. Road paving scene. Community gathered in front of a road paver. Cars driving down the road.
[Text displays]
Roads and vehicles are the heartbeat of every modern city, facilitating the movement of people and goods.
But with urbanisation comes an increase in transport demand and industrial activity, which can lead to worsening levels of air quality.
The World Health Organisation estimates that most of the world’s population lives in places with air quality below acceptable levels.
Industries need to demonstrate cleaner operations or risk relocation away from urban cities.
Asphalt plants located far away from cities make road surfacing operations and supply chains more complex.
More governments across the globe are implementing stringent targets to monitor and reduce air pollution.
Cleaner ways of working are needed to ensure air quality guidelines are met.
Everyone plays a part.
At Shell, we help to keep the world moving with more and cleaner solutions for our customers.
Created in our world class R&D Centre and tested in four major locations.
We have developed a new bitumen solution to minimise the impact of road paving on local air quality.
We are the first major supplier of bitumen to focus our efforts on air quality improvement.
Our tests showed that Shell Bitumen FreshAir reduced the levels of sulphur oxides (SOx), nitrogen oxides (NOx), volatile organic compounds (VOC), particulate matter (PM) and carbon monoxide (CO) by an average of 40% during asphalt production and road paving when compared to conventional bitumen.
Shell Bitumen FreshAir is an innovative bitumen solution which can help our customers make a positive change and reduce impact of air quality in the communities where they operate.
Shell Bitumen FreshAir.
Paving the way for a cleaner tomorrow.
1 Uit tests is gebleken dat toepassing van Shell Bitumen FreshAir bij de productie van asfalt en bij het asfalteren, de niveaus aan zwaveldioxide (SO2), stikstofoxiden (NOx), koolmonoxide (CO), vluchtige organische stoffen (VOS) en fijnstof (PM) gemiddeld 40% lager waren dan bij standaard bitumen.
2 In vergelijking met conventioneel bitumen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar shell bitumen FreshAir Technical Knowledge Guide
Hoe de Shell Bitumen-technologie een rol kan spelen in duurzamere bestratingsoplossingen.
Onze op basis van wetenschappelijke kennis op maat gemaakte circuitformule, laat Formule 1™-fans van over de hele wereld genieten van races waar records worden gebroken.
Bitumenoplossingen en technische expertise leveren voor iconische engineeringprojecten die helpen de wereld in beweging te houden.
Inventarisatie van honderd jaar primeurs in de industrie, wereldwijd bereik en lokale aandacht.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en updates door technische - en andere specialisten over bitumen