Direct naar de hoofd inhoud
Shell card: De zakelijke tankpas en laadpas voor jouw bedrijf

Shell Card: zakelijk tanken en laden voor jouw bedrijf met 30+ voertuigen

Met de Shell Card, de zakelijke laadpas én tankpas van Shell voor bedrijven met 30 of meer voertuigen. Hiermee kunnen je werknemers zowel elektrisch laden als kwaliteitsbrandstoffen tanken. De ideale pas voor elke auto in je wagenpark. Via het roamingnetwerk van Shell hebben jij en je medewerkers als zakelijke rijders toegang tot meer dan 1 miljoen laadpunten in 33 Europese landen. Voor tanken kun je terecht bij meer dan 26.000 Shell-stations in heel Europa, en bij de Nederlandse Esso-tankstations.

Alles in één

Eén pas voor laden en tanken op alle Shell-stations in Europa en Esso-tankstations in Nederland

Altijd in de buurt

Dekking in heel Europa, met voor zakelijke rijders meer dan 1 miljoen laadpunten

Controle & gemak

Inzicht in je wagenpark met één online omgeving. Eén aanspreekpunt voor optimaal wagenparkbeheer

Kwaliteit

Betrouwbare partner voor jouw bedrijf. Comfort en voordelen voor je chauffeurs

Mark Matser

De Shell Card voor zzp en mkb+

Ga in gesprek met onze accountmanager

Onze accountmanager helpt je graag in het verder doorontwikkelen van je business. Via het invullen van het formulier kom je gemakkelijk in contact. Ook vragen over of het aanvragen van de Shell Card, de zakelijke laadpas en tankpas voor bedrijven.

Neem contact op

De Shell Card voor fleet en transport

Speciaal voor fleet management en transport: van een eerste gesprek tot volledig gebruik wij begeleiden je bij elke stap naar efficiënt en duurzamer wagenparkbeheer.

1. In gesprek met onze accountmanager

De stap naar een nieuwe (brandstof)leverancier brengt veranderingen met zich mee waar mogelijk meerdere lagen van je organisatie mee te maken hebben. Onze accountmanager staat voor je klaar om je op weg te helpen.

2. Persoonlijk voorstel

Je accountmanager bij Shell doet je een voorstel op maat. Worden Shell en jij het eens, dan teken je een contract. We houden contact voor het juist opzetten van een Shell-account en we zorgen er voor dat je zo snel mogelijk van de Shell Card gebruik kunt maken.

3. Shell Fleet Hub-registratie

Shell Fleet Hub is de online omgeving waarbinnen de Shell-accounts en Shell Cards worden beheerd. Je kunt zelf collega’s van bijvoorbeeld de (financiële) administratie en boekhouding eenvoudig toegang geven, deze profielen kunnen aan de hand van persoonlijke wensen worden opgezet door bijvoorbeeld toegangsrestricties in te stellen. Toegang voor chauffeurs is niet nodig.

4. Onderweg met de Shell Card

Zodra de Shell Card is bezorgd kun je deze meteen gebruiken. Met de Shell Card kun je in de Shell-shop betalen, maar ook bij betaalautomaten bij onbemande Shell-stations. Met Shell SmartPay kunnen chauffeurs via de mobiele telefoon betalen doormiddel van het koppelen van de fysieke Shell Card in de app. Met SmartPay spaar je gelijk Air Miles. Met de Shell Card als betaalmiddel kunnen brandstoffen, elektrisch laden, carwash en shopartikelen worden betaald. Daarnaast geeft de Shell Card toegang tot een breed pakket aan diensten voor onderweg en voor op kantoor.

5. De digitale factuur

Periodiek ontvang je een e-mail met een link naar de digitale factuur. Op de factuur staan alle transacties vermeld van de afgelopen periode.

Man geeft vrouw Shell Card op kantoor

Krijg persoonlijk advies van onze accountmanager

De stap naar een nieuwe (brandstof)leverancier brengt veranderingen met zich mee waar mogelijk meerdere lagen van je organisatie mee te maken hebben. Onze accountmanager staat voor je klaar om je op weg te helpen.

Ontvang persoonlijk advies

Extra voordelen van de Shell Card

Onderweg laden

Zorgeloos onderweg

De Shell Card biedt alles wat je nodig hebt om elke reis probleemloos te laten verlopen: één pas voor tanken en laden; toegang tot het grootste netwerk aan stations ter wereld en comfort en voordelen voor jouw medewerkers onderweg. Via de Shell App kunnen werknemers contactloos betalen vanuit hun voertuig voor onder meer brandstoffen, laden, Shell Carwash en producten uit de shop, en sparen bij elke tank- en laadbeurt. 

Persoonlijke aanpak

Persoonlijke aanpak

We helpen je graag met een persoonlijke aanpak, die past bij jouw bedrijf. Bij ons heb je altijd een aanspreekpunt voor al je vragen of uitdagingen. Wij zetten 100+ jaar ervaring en kennis in om jou de beste mobiliteitsoplossingen te geven. Veiligheid staat hoog in het vaandel in alles wat we doen. Zo vormen wij niet alleen een betrouwbare partner voor je bedrijfsvoering, maar ook voor wie onze Shell-stations en -laadlocaties bezoekt.

Shell Fleet Hub

Alles in de hand

Houd controle over laad- en/of tanksessies met de Shell Fleet Hub, een online tool voor optimaal wagenparkbeheer Stel limieten en beperkingen in, en voorkom op deze manier misbruik en te hoge kosten. Gebruiksklare rapportages bieden inzicht in het verbruik en laten direct besparingsmogelijkheden zien. Deze online omgeving kan naadloos worden geïntegreerd met bestaande betalingssystemen.

Laden en tanken bij Shell

Zakelijk elektrisch rijden

Zakelijk elektrisch rijden

Brandstoffen voor wagenparken

Kwaliteitsbrandstoffen

Veelgestelde vragen over de Shell Card

Hoe kan ik een Shell Card aanvragen?

Accountmanager

Ga in gesprek met onze accountmanager

Onze accountmanager helpt je graag in het verder doorontwikkelen van je business. Via het invullen van het formulier kom je gemakkelijk in contact. Ook vragen over of het aanvragen van de Shell Card, de zakelijke laad-/tankpas voor bedrijven.

Hoe kan ik mijn transacties inzien?

Op de facturen en in de Shell Fleet Hub vind je alle inzichten van transacties en verbruik van de Shell Card.

Hoe vraag ik een vervangende/extra Shell Card aan?

Een nieuwe of vervangende Shell Card vraag je snel en makkelijk aan via je account in Shell Fleet Hub.

Hoelang duurt het voordat ik mijn Shell Card ontvang?

Binnen 5 dagen na het aanvragen ontvang je de Shell Card via de post. Je kunt de pas direct na ontvangst gebruiken.

Hoe is de betaaldienst van de Shell Card geregeld (PSD2)?

Payment Service Directive 2 (PSD2) zorgt voor geharmoniseerde regels op Europees niveau voor het verrichten van betaaldiensten. Deze regels zijn bedoeld om betalingen in de EU te verbeteren en te beveiligen.​

Als uitgever van de Shell Cards heeft euroShell Cards B.V. een vergunning verkregen van De Nederlandsche Bank om betaaldiensten te verlenen in verband met PSD2.

Met deze vergunning behoudt Shell in de toekomst de vrijheid om andere producten aan te bieden met de Shell Cards.

Vanwege de vergunning, kunnen met betrekking tot betalingen nieuwe voorwaarden tussen Shell en haar klanten gaan gelden, zoals dat euroShell Cards B.V. de incassant wordt. Indien dit het geval is, worden klanten hierover geïnformeerd.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de Shell Klantenservice via telefoonnummer 0900 202 27 30 ​(vanuit het buitenland belt u +31 70 700 69 34) en per e-mail nl-shellcard@shell.com of uw Accountmanager.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden van de Shell Card?

De Algemene Voorwaarden van de Shell Card vind je hier (PDF, 402 kB)

.