Shell Renewable Diesel

Shell Renewable Diesel voor wegtransport

Shell Renewable Diesel is een ‘drop-in’ brandstof die direct kan worden gebruikt in huidige dieselmotoren³ en waarmee tot wel 90% minder CO₂e-reductie¹ kan worden bereikt, in vergelijking met conventionele dieselbrandstof. Shell Renewable Diesel maakt deel uit van ons aanbod van brandstoffen waarmee minder CO₂e-reductie wordt behaald. Het is een praktische oplossing voor onze klanten die vandaag al CO₂e-reductie willen reduceren zonder dat de voertuigen hoeven worden aangepast, die goedgekeurd zijn voor het gebruik van EN15940-brandstoffen.

Download het rapport

De voordelen van Shell Renewable Diesel voor wegtransport⁴

  • Circulaire boom

    Schonere verbranding

    In het productieproces van Shell Renewable Diesel worden meer uniforme paraffinische moleculen geproduceerd, vergeleken met conventionele dieselbrandstof geproduceerd uit raffinage van ruwe olie. Door het hoge cetaangetal en de afwezigheid van aromaten zorgt Shell Renewable Diesel voor een schonere verbranding met minder luchtvervuiling door de lagere uitstoot van stikstofoxiden en deeltjes, vergeleken met conventionele dieselbrandstof.

  • Geluid icoon

    Motorgeluid

    Shell Renewable Diesel kan leiden tot een vermindering van het motorgeluid tot circa 3 dB(A) in vergelijking met conventionele dieselbrandstof. Dit is het gevolg van het hoge cetaangetal van Shell Renewable Diesel, wat zorgt voor een snellere en gelijkmatigere verbranding. Wij veronderstellen dat minder motorgeluid kan bijdragen aan een beter welzijn van de bestuurder en daarbij het gebruik van voertuigen in geluidsreductiezones mogelijk maakt.

  • Thermometer

    Koude start

    Door het hoge cetaangetal van Shell Renewable Diesel start een koude motor sneller en soepeler in vergelijking met conventionele dieselbrandstof. Dit is vooral belangrijk bij het starten van de motor in de ochtend na een koude winternacht.

  • Motor

    Hoog cetaangetal

    Een hoog cetaangetal helpt bij het verminderen van de uitstoot van stikstofoxiden en het motorgeluid. Het verbetert ook het gemak van de koude start van de motor. Het cetaangetal van Shell Renewable Diesel is veel hoger dan dat van conventionele dieselbrandstof. Shell Renewable Diesel voldoet aan de Europese norm EN15940 Klasse A, met een cetaangetal van minimaal 70.

  • Vrachtwagen

    Drop-in’ brandstof

    Shell Renewable Diesel kan worden gebruikt als een directe vervanging voor conventionele dieselbrandstof zonder dat er aanpassingen nodig zijn aan motoren die zijn goedgekeurd voor het gebruik van EN15940-brandstoffen.

Jos Zandbergen over Shell Renewable Diesel

Jos Zandbergen vertelt over de grootste uitdagingen voor het reduceren van de CO2 voetafdruk van hun familiebedrijf. Momenteel rijdt al 20% van de 430 vrachtwagens in hun vloot op Shell Renewable Diesel.

Jos Zandbergen over Shell Renewable Diesel

Title : Shell Testimonial Video Zandbergen – Shell Renewable Diesel

Duration: 2.25 minutes

Description: Jos Zandbergen vertelt over de grootste uitdagingen voor het reduceren van de CO- voetafdruk van hun familiebedrijf. Momenteel rijdt al 20% van de 430 vrachtwagens in hun vloot op Shell Renewable Diesel.

Shell Testimonial Zandbergen - Shell Renewable Diesel Transcript

[Background music plays]

Energieke muziek

[Animated sequence]
Zandbergen in Tilburg, Nederland.

[Text displays]

De geschiedenis van het bedrijf gaat naar 1939
toen is opa begonnen
en inmiddels zijn wij de derde generatie met drie heren Zandbergen.
We zijn actief in retaildistributie, in frisdrank en in bouwmaterialen.
Ik denk dat wij ons kunnen onderscheiden van de markt 
omdat we in meerdere sectoren actief zijn
en binnen die sectoren werken we wel voor marktleiders
wat ons altijd weer naar hogere kwaliteit en service stuwt.
Maar ook op het gebied van sustainability,
dat betekent dat wij al een aantal jaren bezig zijn
met onze CO₂-footprint naar beneden bij te stellen.
Dat doen we door verschillende vormen van brandstof te gebruiken,
LNG, bio-LNG en
we hebben ook bio-diesel in het verleden al getest.
En thans zijn we met de renewable diesel van Shell onderweg.
Momenteel rijden we met een vloot van ruim 430 eenheden
en 20% daarvan rijdt inmiddels op de renewable diesel van Shell.
Recentelijk is er een klant uit de top 5 al volledig 100% overgegaan op deze brandstof,
dus daar zijn we zeer blij mee.
De relatie met Shell dateert al van vele jaren geleden.
Het leidde ertoe dat we de keuze hebben gemaakt
vanwege het fantastische netwerk dat zij bezitten,
maar ook dat ze beschikken over de totale menukaart
van de verschillende brandstoffen.
De grootste uitdaging in de reducering van onze CO₂-footprint
wordt veroorzaakt door het feit,
dat we in 2025
al zero emissie binnenstedelijk moeten acteren.
En dat doen we op dit moment door de eerste aanschaf van elektrische trucks,
en ook een paar hybride auto’s die ons wagenpark zullen komen versterken.
Een belangrijke factor om te kiezen voor nieuwe diesel
is de 89% CO₂-reductie.
Het grote voordeel van de Shell dat we ondervinden is
dat ze van alle markten thuis zijn.
Dus ze kunnen met ons als partij meedenken
in de transitie naar zero emissie.
En aan de andere kant wat wij sterk merken,
is dat de nieuwsgierigheid bij onze klanten hiermee ook vergroot wordt,
omdat zij graag mee willen op deze ontdekkingsreis
om met elkaar een betere wereld achter te laten.
En niet alles is morgen meteen haalbaar,
maar met de drop in fuel, renewable diesel dan Shell
hebben we een hele grote stap kunnen maken met de 89% reductie.
En wat ik er ook heel mooi aan vindt,
dat wij als poiniers, als early adapter, heel snel kunnen schakelen
als klanten nu ook bij ons vragen
of ze geholpen kunnen worden in hun weg naar zero emissie.

[Conversation/ speech Title]
Eigenaar Zandbergen

Jos Zandbergen

De geschiedenis van het bedrijf gaat naar 1939
toen is opa begonnen
en inmiddels zijn wij de derde generatie met drie heren Zandbergen.
We zijn actief in retaildistributie, in frisdrank en in bouwmaterialen.
Ik denk dat wij ons kunnen onderscheiden van de markt
omdat we in meerdere sectoren actief zijn
en binnen die sectoren werken we wel voor marktleiders
wat ons altijd weer naar hogere kwaliteit en service stuwt.
Maar ook op het gebied van sustainability,
dat betekent dat wij al een aantal jaren bezig zijn
met onze CO₂-footprint naar beneden bij te stellen.
Dat doen we door verschillende vormen van brandstof te gebruiken,
LNG, bio-LNG en
we hebben ook bio-diesel in het verleden al getest.
En thans zijn we met de renewable diesel van Shell onderweg.
Momenteel rijden we met een vloot van ruim 430 eenheden
en 20% daarvan rijdt inmiddels op de renewable diesel van Shell.
Recentelijk is er een klant uit de top 5 al volledig 100% overgegaan op deze brandstof,
dus daar zijn we zeer blij mee.
De relatie met Shell dateert al van vele jaren geleden.
Het leidde ertoe dat we de keuze hebben gemaakt
vanwege het fantastische netwerk dat zij bezitten,
maar ook dat ze beschikken over de totale menukaart
van de verschillende brandstoffen.
De grootste uitdaging in de reducering van onze CO₂-footprint
wordt veroorzaakt door het feit,
dat we in 2025
al zero emissie binnenstedelijk moeten acteren.
En dat doen we op dit moment door de eerste aanschaf van elektrische trucks,
en ook een paar hybride auto’s die ons wagenpark zullen komen versterken.
Een belangrijke factor om te kiezen voor nieuwe diesel
is de 89% CO₂-reductie.
Het grote voordeel van de Shell dat we ondervinden is
dat ze van alle markten thuis zijn.
Dus ze kunnen met ons als partij meedenken
in de transitie naar zero emissie.
En aan de andere kant wat wij sterk merken,
is dat de nieuwsgierigheid bij onze klanten hiermee ook vergroot wordt,
omdat zij graag mee willen op deze ontdekkingsreis
om met elkaar een betere wereld achter te laten.
En niet alles is morgen meteen haalbaar,
maar met de drop in fuel, renewable diesel dan Shell
hebben we een hele grote stap kunnen maken met de 89% reductie.
En wat ik er ook heel mooi aan vindt,
dat wij als poiniers, als early adapter, heel snel kunnen schakelen
als klanten nu ook bij ons vragen
of ze geholpen kunnen worden in hun weg naar zero emissie.

[Visuals]

Shell Commercial Road Transport

Progress at every turn

Rijdende vrachtwagens op snelweg in een groen landschap

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit is wellicht ook interessant voor u

Vrouw met bouwhelm en 2 laadstations

Shell Recharge

Omdat er steeds vaker gekozen wordt voor elektrisch rijden, worden oplossingen voor laden onderweg, thuis en op kantoor steeds belangrijker. Shell wil een leidende rol spelen in de energietransitie en ziet elektrisch rijden als een belangrijke component, ook voor zakelijke klanten.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER SHELL RENEWABLE DIESEL