Shell ReFuel 2020

Digitalisering met een doel

Dankzij de digitalisering konden veel sectoren en bedrijven ondanks Covid-19 doordraaien. Wij ook. In mijn team werken we sinds maart allemaal thuis. En dat lukt prima. Klantenbezoeken staan jammer genoeg op een laag pitje, hoe lastig mijn collega’s en ik dat ook vinden. Maar het contact is er niet minder goed door. Juist dankzij de digitale alternatieven.

Door Fedde Wielenga (redactie: Martin Dekker) op 17 dec. 2020

Belangrijk is wel dat je steeds het doel voor ogen houdt. In ons geval: hoe kunnen we de dagelijkse momenten efficiënter, gemakkelijker en vooral ook veiliger maken voor onze klanten?

Regelmatig komen klanten ook bij ons met de vraag om een nieuwe toepassing of service. Zoals Reining, zij willen dat de trucks (niet de chauffeurs!) zelf automatisch kunnen betalen na het tanken, via hun boordcomputer. Hoe dat werkt, vertelt fleetmanager Edwin Flikkema in dit nummer.

Ook andere voorbeelden van digitalisering komen in deze editie aan bod. Zoals de adoptie van Shell Fleet Hub door REMONDIS, het online platform om Shell Cards en accounts te beheren. En het gebruik van SmartPay door Infra-Techniek, een handige oplossing om contactloos en veilig te betalen bij het tanken. Gewoon vanuit je auto. En dat blijkt door Covid-19 opeens extra handig: anderhalve meter afstand is geen enkel probleem.

We besteden ook aandacht aan Shell Telematics, dat we samen met marktleider Geotab hebben ontwikkeld om data van voertuigen te analyseren. Onze interne specialist Abhishek Irani licht toe wat dat kan opleveren.

Soms moeten we wennen want het gaat wel heel rap op de digitale snelweg, realiseer ik me. Maar inmiddels zou ik niet meer zonder mijn smartphone willen. En ik ben inmiddels ook gewend aan mijn elektrische auto. Waarmee ik op steeds meer plaatsen bij onze eigen Shell-stations kan snelladen. Mijn collega Hilmar van den Dool van Retail vertelt er in dit magazine over – en over nog veel meer ontwikkelingen op onze stations.

Ik hoop dat we elkaar snel weer kunnen ontmoeten. Tot die tijd blijven we communiceren. Digitaal en op papier. Zoals met dit magazine. Ik wens u veel leesplezier.

Fedde Wielenga
Sales Manager Fleet Solutions Nederland

Fedde Wielenga (Shell Fleet Solutions) over digitalisering
Fedde Wielenga (Shell Fleet Solutions) over digitalisering