
Mobility Hubs: Soraya's verhaal
We bouwen in Nederland Mobility Hubs: plekken speciaal voor elektrisch rijden. Je kunt er opladen, overstappen op een deelfiets, pakketjes afhalen en genieten van een hapje en een drankje. Soraya is blij met eerste positieve reacties op laadstation Hofplein.
Transcript
Transcript
Titel: Mobility Hub| Wij bouwen 2024
Tijd: 01m06s
Beschrijving
Iedereen kent Shell van olie en gas. Intussen investeren we op steeds meer plekken in Nederland in schonere energie. Ontdek wat we bouwen om schonere energie bereikbaar te maken.
[video]
Soraya: Dit is ons eerste station in Nederland met alleen laadpalen voor elektrisch rijden.
Voice-over: De manier waarop we reizen verandert. Daarom bouwen we Mobility Hubs, grote stations speciaal voor elektrische auto’s. De hub is meer dan een laadstadion. Je kunt hier wat eten of drinken tijdens het laden, pakketjes afhalen… én gebruik maken van de deelfietsen en deelscooters.
Door heel Nederland bouwen we snelladers voor elektrisch rijden. Op onze stations voor onderweg én bij de bouwmarkten van Gamma & Karwei. Zo is er in de toekomst altijd een oplaadplek in de buurt.
Soraya: Ik vind het gaaf!
Soraya blij met eerste positieve reacties op laadstation Hofplein
Ze haalt veel voldoening uit projecten die tastbaar zijn. Vandaar dat Soraya tevreden terugkijkt op haar rol in de transformatie van het Shell-tankstation aan het Rotterdamse Hofplein. Dat wordt een Mobility Hub, waar nu al geen druppel benzine meer aan te pas komt. “Al die laadpalen, ze staan er gewoon! Het ging allemaal zo snel. En dit is nog maar fase één.”
Het is niet voor niets dat Shell de locatie Hofplein koos om het eerste volledige Shell Recharge laadstation van Nederland te introduceren. Hofplein, in het centrum van Rotterdam, is een van de eerste locaties waar Shell in Nederland brandstof leverde. Ook hield Shell er jarenlang kantoor. “Hoe mooi is het dat we juist deze locatie transformeren tot dé plek voor elektrisch laden”, zegt Soraya.
Tekst gaat verder onder de afbeeldingen.
Benzinepomp wordt laadpaal
Soraya herinnert zich nog hoe eind vorig jaar binnen enkele weken alle benzinepompen van het station zijn weggehaald. In plaats daarvan zijn laadpalen geïnstalleerd. Soraya: “Dat betekent dat klanten hier alleen nog elektrisch kunnen laden.”
Opgedeeld in verschillende fasen
“Het snelladen kon in eerste instantie nog niet op de capaciteit die wij en onze klanten graag willen”, gaat Soraya ambitieus verder. De reden? Vergunningstrajecten voor het verzwaren van het elektriciteitsnetwerk liepen nog. “Het duurt lang voordat alle benodigde vergunningen rond zijn. Maar wij wilden al aan de slag. Vandaar dat we het project in verschillende fasen hebben opgedeeld. Het liefst had ik alles in één keer aangepakt, maar wij hebben geen invloed op de duur van dit soort trajecten. Aan de andere kant; nu kunnen klanten wel zien dat we veranderen. We nemen ze hierin mee.”
Nu de luifel aanpakken
Inmiddels is een transformator geplaatst en het netwerk versterkt. Vanaf september wordt de capaciteit van de laadpalen opgekrikt waardoor laden sneller gaat. “Ook gaan we de luifel aanpassen”, vertelt Soraya over de volgende fase. “Cruciaal, want voor veel klanten lijkt Hofplein nog op een regulier tankstation. Ze bezoeken het station met hun benzineauto en komen er dan achter dat ze hier niet meer kunnen tanken.” Het veranderen van de luifel naar een geheel nieuwe look and feel is de volgende fase in het project. “Zo wordt Hofplein écht onderscheidend, ook van de buitenkant.”
Toewerken naar een Mobility Hub
Om van Shell Hofplein werkelijk een Mobility Hub te maken, is volgens Soraya nog meer nodig. “We willen dat dit een plek wordt waar mensen naartoe trekken. Een buzzing hub in de buurt, waarvandaan mensen de stad bezoeken, of juist eropuit trekken.”
Ruimte voor deelmobiliteit
Ze schetst de volgende stappen die binnenkort worden gezet. “We willen dat klanten hier hun pakketjes kunnen ophalen en wegbrengen. Vanzelfsprekend zijn de broodjes en de koffie vers. Daarnaast kunnen klanten gebruik maken van verschillende deelvervoersmiddelen. Dat kan een fiets zijn, een scooter of een elektrische auto.”
Enthousiaste reacties
De ontwikkelingen op het laadstation lopen vooruit op de plannen voor het omliggende gebied. De drukke Hofpleinrotonde met fontein wordt parkachtig en verkeersluw. Ook het gebied erachter ondergaat een metamorfose, met nieuwe woningen en kantoren. “Hier in Rotterdam gebeurt altijd van alles”, laat Soraya weten, die zelf ook in Rotterdam werkt. “Het is mooi dat we hier het eerste laadstation van Nederland openen. Er volgen er meer.” En de klanten? “Ja, heel belangrijk! Die zijn erg enthousiast, zo blijkt uit de eerste reacties.”
Cautionary Note
Cautionary Note
The companies in which Shell plc directly and indirectly owns investments are separate legal entities. In this webpage “Shell”, “Shell Group” and “Group” are sometimes used for convenience where references are made to Shell plc and its subsidiaries in general. Likewise, the words “we”, “us” and “our” are also used to refer to Shell plc and its subsidiaries in general or to those who work for them. These terms are also used where no useful purpose is served by identifying the particular entity or entities. ‘‘Subsidiaries’’, “Shell subsidiaries” and “Shell companies” as used in this webpage refer to entities over which Shell plc either directly or indirectly has control. Entities and unincorporated arrangements over which Shell has joint control are generally referred to as “joint ventures” and “joint operations”, respectively. “Joint ventures” and “joint operations” are collectively referred to as “joint arrangements”. Entities over which Shell has significant influence but neither control nor joint control are referred to as “associates”. The term “Shell interest” is used for convenience to indicate the direct and/or indirect ownership interest held by Shell in an entity or unincorporated joint arrangement, after exclusion of all third-party interest.
Forward-Looking Statements
This webpage contains forward-looking statements (within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995) concerning the financial condition, results of operations and businesses of Shell. All statements other than statements of historical fact are, or may be deemed to be, forward-looking statements. Forward-looking statements are statements of future expectations that are based on management’s current expectations and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in these statements. Forward-looking statements include, among other things, statements concerning the potential exposure of Shell to market risks and statements expressing management’s expectations, beliefs, estimates, forecasts, projections and assumptions. These forward-looking statements are identified by their use of terms and phrases such as “aim”, “ambition”, ‘‘anticipate’’, ‘‘believe’’, ‘‘could’’, ‘‘estimate’’, ‘‘expect’’, ‘‘goals’’, ‘‘intend’’, ‘‘may’’, “milestones”, ‘‘objectives’’, ‘‘outlook’’, ‘‘plan’’, ‘‘probably’’, ‘‘project’’, ‘‘risks’’, “schedule”, ‘‘seek’’, ‘‘should’’, ‘‘target’’, ‘‘will’’ and similar terms and phrases. There are a number of factors that could affect the future operations of Shell and could cause those results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements included in this webpage, including (without limitation): (a) price fluctuations in crude oil and natural gas; (b) changes in demand for Shell’s products; (c) currency fluctuations; (d) drilling and production results; (e) reserves estimates; (f) loss of market share and industry competition; (g) environmental and physical risks; (h) risks associated with the identification of suitable potential acquisition properties and targets, and successful negotiation and completion of such transactions; (i) the risk of doing business in developing countries and countries subject to international sanctions; (j) legislative, judicial, fiscal and regulatory developments including regulatory measures addressing climate change; (k) economic and financial market conditions in various countries and regions; (l) political risks, including the risks of expropriation and renegotiation of the terms of contracts with governmental entities, delays or advancements in the approval of projects and delays in the reimbursement for shared costs; (m) risks associated with the impact of pandemics, such as the COVID-19 (coronavirus) outbreak, regional conflicts, such as Russia’s invasion of Ukraine, and a significant cybersecurity breach; and (n) changes in trading conditions. No assurance is provided that future dividend payments will match or exceed previous dividend payments. All forward-looking statements contained in this [report] are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements contained or referred to in this section. Readers should not place undue reliance on forward-looking statements. Additional risk factors that may affect future results are contained in Shell plc’s Form 20-F for the year ended December 31, 2022 (available at www.shell.com/investors/news-and-filings/sec-filings.html and www.sec.gov). These risk factors also expressly qualify all forward-looking statements contained on this webpage and should be considered by the reader. Each forward-looking statement speaks only as of the date of this webpage. February 23 2024. Neither Shell plc nor any of its subsidiaries undertake any obligation to publicly update or revise any forward-looking statement as a result of new information, future events or other information. In light of these risks, results could differ materially from those stated, implied or inferred from the forward-looking statements contained in this webpage.
Shell’s net carbon intensity
Also, on this webpage we may refer to Shell’s “Net Carbon Intensity”, which includes Shell’s carbon emissions from the production of our energy products, our suppliers’ carbon emissions in supplying energy for that production and our customers’ carbon emissions associated with their use of the energy products we sell. Shell only controls its own emissions. The use of the term Shell’s “Net Carbon Intensity” is for convenience only and not intended to suggest these emissions are those of Shell plc or its subsidiaries.
Shell’s net-Zero Emissions Target
Shell’s operating plan, outlook and budgets are forecasted for a ten-year period and are updated every year. They reflect the current economic environment and what we can reasonably expect to see over the next ten years. Accordingly, they reflect our Scope 1, Scope 2 and Net Carbon Intensity (NCI) targets over the next ten years. However, Shell’s operating plans cannot reflect our 2050 net-zero emissions target and 2035 NCI target, as these targets are currently outside our planning period. In the future, as society moves towards net-zero emissions, we expect Shell’s operating plans to reflect this movement. However, if society is not net zero in 2050, as of today, there would be significant risk that Shell may not meet this target.
Shell expects to publish its 2024 Energy Transition Strategy on March 14, 2024, which will include an update on Shell’s energy transition strategy and set out Shell’s climate targets and ambitions for the future.
Forward Looking Non-GAAP measures
This webpage may contain certain forward-looking non-GAAP measures such as cash capital expenditure and divestments. We are unable to provide a reconciliation of these forward-looking Non-GAAP measures to the most comparable GAAP financial measures because certain information needed to reconcile those Non-GAAP measures to the most comparable GAAP financial measures is dependent on future events some of which are outside the control of Shell, such as oil and gas prices, interest rates and exchange rates. Moreover, estimating such GAAP measures with the required precision necessary to provide a meaningful reconciliation is extremely difficult and could not be accomplished without unreasonable effort. Non-GAAP measures in respect of future periods which cannot be reconciled to the most comparable GAAP financial measure are calculated in a manner which is consistent with the accounting policies applied in Shell plc’s consolidated financial statements.
The contents of websites referred to in this webpage do not form part of this webpage.
We may have used certain terms, such as resources, on this webpage that the United States Securities and Exchange Commission (SEC) strictly prohibits us from including in our filings with the SEC. Investors are urged to consider closely the disclosure in our Form 20-F, File No 1-32575, available on the SEC website www.sec.gov.