
Denken, dromen, durven, doen
Aan ondernemerschap ontbreekt het niet in Nederland. Jaarlijks beginnen 127.000 starters een eigen bedrijf. Een steeds groter deel hiervan kiest bewust voor social entrepreneurship, het combineren van ondernemerschap met het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. En het worden er steeds meer.
De volgende vier ondernemers zetten dagelijks hun energie in om ieder op eigen wijze nieuwe energie terug te geven aan de wereld. Vier bijzondere portretten van ondernemers met een missie.
Modeontwerpster Pauline van Dongen maakt innovatieve mode die letterlijk energie geeft. Ondernemer Jurriaan Ruys gooide het roer om, en bedacht een biologisch afbreekbare couveuse voor jonge boompjes. Marjolein Hal ontwikkelde een unieke technologie waarmee ze energie kan opwekken met behulp van planten. Paul Geurts van Kessel wil met zijn sociaal platform de Airbnb worden voor het verduurzamen van huizen.
Wat drijft de jonge ondernemers? Wat zijn hun gemeenschappelijke delers? Geen angst voor mislukkingen; buiten de gebaande paden treden; onverwachte dwarsverbanden zoeken; bijzondere manieren van samenwerken; een enorme drijfveer om hun doelen te bereiken. Kortom: denken, dromen, durven, doen en daarmee de wereld een beetje schoner en mooier maken.
Lees het hele artikel in Shell Venster.